El CAAM 2025 ja escalfa motors: reglaments publicats i calendari confirmat

Ja es coneixen més dades sobre el CAAM (ACA Esportiva)
Ja es coneixen més dades sobre el CAAM (ACA Esportiva)

La mítica disciplina de muntanya torna amb força aquest 2025. La Comissió Esportiva de l’Automòbil Club d’Andorra ha publicat aquest dimarts els dos reglaments oficials del Campionat d’Andorra Automobilisme de Muntanya (CAAM), que regularan les quatre pujades que configuren aquesta competició. Tant el Reglament Esportiu com el Reglament Tècnic ja es poden consultar al web d’ACA Esportiva.

Torna un clàssic del motor andorrà

Després de més de vint anys, la Comissió Esportiva ha recuperat una de les competicions més mítiques del país. Enguany, el CAAM es disputarà amb un total de quatre proves puntuables en la disciplina de muntanya.



Quatre dates, quatre pujades

Les proves tindran lloc en algunes de les carreteres més emblemàtiques del Principat:

. Pujada Arinsal: 31 de maig i 1 de juny

. Pujada Arcalís: 28 de juny

. Pujada Beixalís: 20 de setembre

. Pujada la Peguera: 18 d’octubre



Característiques principals

Cada prova inclourà verificacions administratives i tècniques, entrenaments oficials i quatre pujades de competició. Els detalls d’horaris i inscripcions es publicaran al reglament particular de cada esdeveniment.

El campionat està obert a una gran varietat de vehicles:

CAAM Producció: vehicles moderns o històrics de producció

CAAM Sport: monoplaça, biplaça, prototips i barquetes

CAAM VHC: vehicles històrics homologats fins al 31.12.2000



Pel que fa a les categories i grups, s’organitzen: 

    CATEGORIA PRODUCCIÓGrup 1.  GT Sport i GTTS
Grup 2.  A /FA
Grup 3.  N / FN
Grup 4.  FC
Grup 5.  F2000
    CATEGORIA SPORTGrup 6.  CM Promoció
Grup 7.  CM+, CN
Grup 8.  D/E
Grup 9.  E2SC
Grup 10.  CarCross
  CATEGORIA VHCGRUP A. Vehicles de més de 2.000cc 
GRUP B. Vehicles de 1.601cc a 2.000cc
GRUP C. Vehicles de 1.301cc a 2.000cc
GRUP J. Vehicles fins a 1.300cc

El sistema de puntuació és acumulatiu per a determinar els campions de cada categoria i grup al final de la temporada.



Participació internacional i projecció

Un dels objectius de la reedició del campionat és dinamitzar l’escena del motorsport nacional, però també atraure pilots internacionals, especialment de França i Espanya.

Tots els participants han de disposar d’una llicència esportiva en vigor. Els pilots andorrans i residents poden gestionar-la a l’ACA; els pilots estrangers hauran de presentar la seva llicència federativa nacional.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[do_widget id=category-posts-pro-64]