
La mítica disciplina de muntanya torna amb força aquest 2025. La Comissió Esportiva de l’Automòbil Club d’Andorra ha publicat aquest dimarts els dos reglaments oficials del Campionat d’Andorra Automobilisme de Muntanya (CAAM), que regularan les quatre pujades que configuren aquesta competició. Tant el Reglament Esportiu com el Reglament Tècnic ja es poden consultar al web d’ACA Esportiva.
Torna un clàssic del motor andorrà
Després de més de vint anys, la Comissió Esportiva ha recuperat una de les competicions més mítiques del país. Enguany, el CAAM es disputarà amb un total de quatre proves puntuables en la disciplina de muntanya.
Quatre dates, quatre pujades
Les proves tindran lloc en algunes de les carreteres més emblemàtiques del Principat:
. Pujada Arinsal: 31 de maig i 1 de juny
. Pujada Arcalís: 28 de juny
. Pujada Beixalís: 20 de setembre
. Pujada la Peguera: 18 d’octubre
Característiques principals
Cada prova inclourà verificacions administratives i tècniques, entrenaments oficials i quatre pujades de competició. Els detalls d’horaris i inscripcions es publicaran al reglament particular de cada esdeveniment.
El campionat està obert a una gran varietat de vehicles:
CAAM Producció: vehicles moderns o històrics de producció
CAAM Sport: monoplaça, biplaça, prototips i barquetes
CAAM VHC: vehicles històrics homologats fins al 31.12.2000
Pel que fa a les categories i grups, s’organitzen:
CATEGORIA PRODUCCIÓ | Grup 1. GT Sport i GTTS |
Grup 2. A /FA | |
Grup 3. N / FN | |
Grup 4. FC | |
Grup 5. F2000 | |
CATEGORIA SPORT | Grup 6. CM Promoció |
Grup 7. CM+, CN | |
Grup 8. D/E | |
Grup 9. E2SC | |
Grup 10. CarCross | |
CATEGORIA VHC | GRUP A. Vehicles de més de 2.000cc |
GRUP B. Vehicles de 1.601cc a 2.000cc | |
GRUP C. Vehicles de 1.301cc a 2.000cc | |
GRUP J. Vehicles fins a 1.300cc |
El sistema de puntuació és acumulatiu per a determinar els campions de cada categoria i grup al final de la temporada.
Participació internacional i projecció
Un dels objectius de la reedició del campionat és dinamitzar l’escena del motorsport nacional, però també atraure pilots internacionals, especialment de França i Espanya.
Tots els participants han de disposar d’una llicència esportiva en vigor. Els pilots andorrans i residents poden gestionar-la a l’ACA; els pilots estrangers hauran de presentar la seva llicència federativa nacional.