
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) i el Centre de Promoció Turística d’Àsia-Pacífic, amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i de diverses institucions de la demarcació, han organitzat un viatge de premsa per a promocionar el Grand Tour de Catalunya al mercat japonès. Aquesta iniciativa ha permès que dos periodistes de la revista Plus Road Trip, especialitzada en viatges en cotxe, coneguin el patrimoni natural, cultural i gastronòmic del Pirineu i les Terres de Lleida.
El director del Patronat, Juli Alegre, ha explicat que el mercat japonès, tot i no ser un dels principals a la demarcació de Lleida, va creixent any rere any. També ha destacat la voluntat d’incrementar la promoció turística a l’estranger i ha recordat que el 2024 “va marcar un nou rècord de turisme internacional” amb 254.376 visitants i 574.136 pernoctacions de turistes estrangers.
Els periodistes van arribar a Lleida divendres passat i van visitar la Seu Vella de la capital del Segrià, els paisatges del Pallars Jussà i les esglésies romàniques de la Vall de Boí. Dissabte i diumenge van conèixer la Val d’Aran, el Pallars Sobirà i l’Alt Urgell, on van poder gaudir dels paisatges del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i visitar la catedral de Santa Maria de la Seu d’Urgell. Finalment, aquest dilluns s’han desplaçat a la Cerdanya, al Centre Picasso de Gósol i a Bellver.
Durant tot el viatge, els dos periodistes han pogut degustar els millors productes de la gastronomia local, com els formatges i la mantega de l’Alt Urgell i la Cerdanya, el vi de Costers del Segre, l’oli d’oliva de les Garrigues o la pera de Lleida.
L’organització de la iniciativa promocional ha comptat amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Foment Torisme Val d’Aran, Lleida Turisme, el Patronat de Turisme de la Vall de Boí, el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, el Centre Picasso de Gósol i els consells comarcals de l’Alt Urgell, la Cerdanya, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà.