L’Associació de mares i pares de l’Escola Andorrana (AMPAEA) vol implementar un pla pedagògic amb monitors formats pel temps d’esbarjo del migdia. Contractarà un tècnic educatiu que els ajudarà a dissenyar-lo durant aquest curs escolar. També prepara una aplicació per a destinar els àpats que sobren dels menjadors a col·lectius vulnerables.
Fa anys que l’Associació de mares i pares de l’Escola Andorrana està preocupada pels conflictes que es generen en els temps d’esbarjo, l’augment de casos d’assetjament escolar i la creixent addicció a les pantalles. Aquest curs tenen previst dissenyar un projecte pedagògic per a l’espai migdia amb l’ajuda d’un tècnic educatiu que treballarà colze a colze amb l’entitat i els directors dels centres. La previsió és fer una prova pilot el curs vinent i que el següent ja pugui ser realitat a totes les escoles.
“En alguns moments sobretot en els moments post pandèmia, va haver-hi un pic de mes preocupació, però els directors han estat conscients per a evitar aquests conflictes”, detalla Susagna Venable, presidenta de l’AMPAEA.
La primera fase del projecte, que inclou la contractació del tècnic, té un cost de 26.000 euros.
I un altre repte: lluitar contra el malbaratament alimentari. Amb un pressupost de 50.000 euros, l’associació està preparant una aplicació a través de la qual els menjadors escolars podran notificar els àpats que sobren perquè col·lectius vulnerables, com ara famílies amb necessitats i padrins, els puguin aprofitar. Un repartiment que anirà coordinat amb els serveis socials. Ara mateix estan redactant la part tècnica del projecte, que haurà de ser validada pel ministeri de Salut.
A més a més, a partir d’ara l’AMPAEA passarà a gestionar els esmorzars de tot maternal i primera ensenyança de la Massana.