Consumint idees

La següent xifra no ha de ser presa a la lleugera. Per primera vegada en la història d’Espanya, la indústria de continguts digitals va facturar més que la indústria de continguts analògics. Mentre la primera arribava als 9.100 milions de benefici vivint d’aquesta manera un augment del 14 per cent, la segona tenia una facturació de 7.900 milions d’euros.

Dins del grup de la indústria digital hem de destacar al sector audiovisual que representa el 44 per cent de la facturació d’aquest sector.

Aquest canvi de paradigma s’explica clarament pel canvi que ha nascut amb la revolució d’internet. Una xifra revela aquest canvi: el 91 per cent de la població espanyola consumeix algun tipus de contingut digital.

De tota manera no només internet ha propiciat tal mutació. El 89% dels consumidors de continguts digitals també ho fan en mitjans no connectats a la xarxa. Això ens demostra que tot el que estem vivint va molt més enllà d’internet. La tècnica ha arribat a tots els estrats de la nostra vida i ens hem convertit en consumidors eminentment de productes que poques vegades tenen un suport material. Hauríem de preguntar llavors com afecta això a les nostres ments. Som els grans compradors d’idees de tota la història.

Per Tecnonews / ACPG

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *