Compromís d’Andorra amb la qualitat universitària a la Conferència ministerial sobre l’ensenyament superior a Albània

Al centre de la imatge, el ministre Ladislau Baró (SFGA)
Al centre de la imatge, el ministre Ladislau Baró (SFGA)

El ministre de Relacions Institucionals, Educació i Universitats, Ladislau Baró, ha participat aquest dimecres a la Conferència ministerial sobre l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior, que ha tingut lloc a Tirana, Albània. Durant la seva intervenció, Baró ha reafirmat el compromís d’Andorra amb la qualitat universitària, tot garantint que el creixement de l’ecosistema universitari del Principat, amb l’obertura a universitats privades, “es farà segons els estàndards de qualitat de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior, on el paper de l’AQUA com a garant de la qualitat és fonamental”.

Aquesta conferència triennal, que celebra els 25 anys des de l’inici del procés de Bolonia, serveix per a fer balanç sobre els avenços assolits pels 47 països membres de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior (EEES), i estableix les línies de treball del pròxim trienni.

En aquest sentit, s’ha aprovat el Comunicat de Tirana amb els 16 compromisos per als propers tres anys, entre els quals destaquen: el treball en el manteniment de la qualitat universitària, el manteniment dels valors fonamentals de l’EEES, el foment de la mobilitat dels estudiants, la internacionalització dels programes, o el foment dels acords regionals de reconeixement de titulacions entre els països membres.

La delegació andorrana l’han completat el director del departament d’Ensenyament Superior, Recerca i Innovació tecnològica del Ministeri de Relacions Institucionals, Educació i Universitats, Xavier Campuzano; la rectora de la Universitat Carlemany, Helena Prieto; el tècnic de reconeixement de titulacions del Ministeri, Jordi Llombart; i el representant dels estudiants al Consell Universitari, Arnau Solé.

Andorra, que va integrar-se al procés de Bolonia el 2005, participa activament a diversos grups de treball del BFUG (Grup de Seguiment del Procés de Bolonia), com el lideratge de l’acompanyament de San Marino en el seu procés d’entrada a l’EEES, la participació activa en el reconeixement de titulacions dels refugiats, o la redacció de les Normes de Procediment de l’EEES.

[do_widget id=category-posts-pro-64]