Com saber que és un bon moment per a començar a vendre en línia? Es té la creativitat, els productes agraden entre coneguts o familiars, però com fer el pas cap a la venda? Eva Pijuan, experta en màrqueting digital i especialitzada en negocis digitals de productes fets a mà, analitza les claus per a emprendre en línia amb productes handmade.
Amb una vasta experiència en l’àmbit de l’emprenedoria digital, Pijuan ressalta tres motius clau pels quals els artesans haurien de considerar fer el pas i començar a vendre els seus productes en línia:
1. Diversitat de productes viables: Només a Espanya, es mouen més de 30 milions d’euros al dia amb compres per internet. “A internet es pot vendre tot”, afirma Pijuan. Amb el mercat digital en constant expansió, qualsevol tipus de producte fet a mà, des de barrets i sabons fins a bijuteria i roba, té potencial per a trobar el seu nínxol en línia.
2. Tendència a l’alta del món handmade: El mercat per a productes creats manualment està en constant creixement, amb una demanda creixent d’articles únics i amb un toc humà. Aquesta tendència es reflecteix en el notable augment d’empreses artesanals tant a Espanya com a Llatinoamèrica.
3. Flexibilitat i llibertat en el treball: Treballar per internet permet als emprenedors crear el seu propi estil de vida, amb horaris flexibles i una llibertat per a establir el seu ritme laboral.
Pijuan també emfatitza la importància de gaudir del treball i perseguir els propis somnis. “Només el 15% dels treballadors se senten compromesos amb les seves ocupacions”, assenyala. Vendre productes handmade en línia brinda l’oportunitat de trobar satisfacció i passió en el treball diari.
Pel que respecta a les pors i dubtes que solen tenir els creadors a l’hora de fer el pas i començar amb la venda en línia dels propis productes, l’experta argumenta “no es necessita ser un expert en màrqueting per a començar un negoci handmade digital”.
Habilitats bàsiques d’internet i una plataforma de comerç electrònic són suficients per a començar.
– Vendre productes no és una cosa negativa; és una oportunitat per a compartir el talent i el treball dur amb el món.
– Especialitzar-se en un sector específic és més beneficiós que oferir una àmplia varietat de productes.
– La personalització total dels productes pot ser poc pràctica i limita el creixement del negoci.
– No és necessari tenir una web professional des del principi; les plataformes de marketplace com Etsy o Amazon Handmade ofereixen una solució accessible per a començar a vendre en línia.
A més, Pijuan aconsella als artesans que es mostrin més en els seus negocis, ja que això genera confiança entre els clients i fomenta un vincle més personal.
Per Tecnonews