Com tenir cura de l’esquena

L’esquena és una zona extremadament bella i al mateix temps delicada. És l’eix principal del nostre organisme, exposat al sedentarisme, excés d’exercici o males postures, que li resten bellesa i causen dolor. Per potenciar el seu atractiu hem de dedicar més atenció.

Bona part de la bellesa de l’esquena (i de la nostra imatge general) depèn del bon estat de la nostra esquena, per això avui dediquem la nostra atenció a la salut de la nostra esquena.

El mal d’esquena afecta en menor o major mesura al 80% de la població. El sedentarisme i les males postures es troben entre les causes que desencadenen o agreugen el problema.

Aquestes són les mesures generals que has de seguir:

  1. mantenir la columna el més recta possible i enfortir la musculatura amb esports apropiats com el ioga o altres tècniques orientals, la natació “d’esquena”
  2. si t’agrada el gym, realitza rutines guiades per un coach amb aparells.
  3. per evitar tensions i bloquejos relaxa les espatlles sempre que et sigui possible.
  4. tria un bon calçat, és una bona inversió per a la salut de l’esquena així com cuidar les postures per girar-nos o aixecar pes.

Però també donarem un repàs a com tenir cura de la salut de l’esquena en diferent situacions…

Seu bé a l’oficina
Si treballes asseguda és fonamental que ho facis correctament.

  • Els peus han d’estar recolzats per complet a terra i els genolls han de mantenir el mateix nivell o estar per sobre dels malucs.
  • El respatller de la cadira ha de respectar les curvatures de l’esquena i contenir l’arc lumbar.
  • Si treballes amb ordinador, la pantalla ha de situar-se a 45 cm de distància de la cara i per sota dels ulls i el teclat ha d’estar prou baix com per evitar que les espatlles quedin aixecats. Els canells i els avantbraços han de quedar rectes als costats del cos.
  • Cada hora hauries aixecar-te del teu seient i moure’t una mica per desentumir els músculs
  • La postura no ha de ser sempre estàtica i tampoc forçada.
  • El pes del cos ha de repartir-se entre la cadira i el sòl.

A l’estar de peu
Estar massa temps de peu és igual de perjudicial per a l’esquena d’estar hores i hores asseguda

  • Mentre estiguis de peu, mantingues un peu en alt i recolzat sobre un graó, un objecte o un reposapeus. També has d’anar alternant un peu rere l’altre.
  • Canvia la postura tan freqüentment com et sigui possible.
  • Intenta moure’t, donant petites passejades. La columna pateix més a l’estar de peu parada, que caminant.
  • Si treballes amb els braços mentre estàs de peu, fes-ho a una altura adequada, que dibuixen un angle recte i sense aixecar les espatlles.

Al llit
Almenys hauríem de dormir durant 7 hores, per la qual cosa és molt important seguir una bona higiene postural de la teva esquena

  • Tria un matalàs ni molt tou ni molt dur. Pel que fa al somier, el més indicat és el de bandes semirígides.
  • El coixí hauria de servir per alinear bé la columna.
  • Per aixecar-te del llit, posa’t primer de costat, baixa les cames, posa-les a terra i incorpora’t lentament.

Per a les mares i pares
La maternitat i paternitat també comporta riscos per a la teva esquena

  • Mantingues l’esquena recta en introduir o treure el nen del bressol o banyera, al canviar o a l’ensenyar-li a caminar.
  • Si alletes al teu nadó col·loca un coixí sobre les teves cames que acostarà el seu cos al teu pit.
  • Si dones el biberó, la postura també ha de ser còmoda i amb les lumbars protegides. Al teu bebè li agrada tenir-te a prop, de manera que també pots seguir el consell de les dones que estan donant el pit.

Atenció als nens!
Els nens i adolescents també pateixen mal d’esquena, tot i que no es queixin. Un dels motius principals del mal d’esquena en els nens és la càrrega excessiva de llibres i material escolar a les motxilles. Aquestes han de portar-se ben ajustades sobre les espatlles, mai com si fos una bossa.

  • El pes de la motxilla no hauria de sobrepassar mai el 10% del que pesa el nen.
  • En cas d’usar motxilla amb rodes aquesta ha de portar una nansa extensible perquè no es vegin obligats a anar molt girats o inclinats.

Per www.bellezaactiva.com 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *