Babylon 5 i la independència de Mart

Que bo que és distreure’t en moments de tensió política i social evident al teu entorn! Per exemple, la sèrie de televisió danesa Borgen és genial però no és el més adient perquè tracta de forma molt realista i acurada la política del seu país amb el protagonisme d’una primera ministra que lluita per mantenir el seu idealisme. Amb resultats decreixents. Per tant, res millor que recuperar els clàssics com Babylon 5, una de les sèries preferides per un fanàtic de la ciència-ficció com jo. Babylon 5 està ambientada al segle 23 on els humans viuen unificats sota el govern de la federació democràtica. Estan repartits entre la Terra, les colònies de Mart i altres planetes de sistemes solars propers. També coexisteixen, de vegades amb violència i d’altres en pau, amb altres espècies galàctiques. Hi ha algunes amenaces, naturalment, com per exemple els terroristes humans que lluiten per un Mart independent, però no semblen tenir molt de suport.

Els capítols que ara estic veient descriuen com el vicepresident Clark orquestra l’assassinat del president per tapar uns escàndols de corrupció i assoleix el càrrec màxim. Una de les primeres coses que fa és decretar l’estat d’excepció i acusar a als terroristes marcians i altres de voler destruir la democràcia. Però una coalició d’insurgents humans i els terroristes marcians aconsegueix derrocar-lo i s’acaba suïcidant (fotent-se un tret com Hitler). Els bons guanyen, tot i que fent coses molt lletges com, per exemple, provocant la mort cerebral de 30 innocents per desballestar l’exèrcit dels “dolents” (si així són els bons imagineu els altres…). I els separatistes humans de Mart aconsegueixen el seu objectiu perquè uneixen el seu objectiu amb els partidaris de la democràcia. El bé es restaura i els humans tindran dos entitats polítiques diferents: la Federació i Mart. En fi…que no hi ha res millor que distreure’s amb ocupacions banals que no tenen res a veure amb l’actualitat!!!

2 comentaris

  1. Doncs sincerament m’agradaria dir-te que sí…

  2. ¿Qualsevol semblança amb la realitat, és pura coincidència?… jejejejii… Bon article Pere!!!

Comments are closed.

TOTES LES NOTÍCIES