Andorra Turisme invertirà 928.000 euros en la campanya de primavera per obtenir un retorn de 2,2 milions

Fins a 509 establiments repartiran amb les compres superiors als 30 euros butlletes als seus clients per poder participar en el sorteig de 6.000 euros diaris de la campanya de primavera d’Andorra Turisme. Repetint el títol d’Alguna cosa es mou a Andorra, l’objectiu és incrementar un 7% el nombre de turistes i un 2% el d’excursionistes per obtenir uns ingressos superiors als del 2011 en 2.242.414 euros. La inversió total d’Andorra Turisme és de 928.000 euros, dels quals 700.000 corresponen al pla de mitjans. La campanya es durà a terme durant el mes de maig, en el que hi ha fins a cinc ponts, com ha indicat el ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, però el web amb les ofertes es posarà en marxa aquest mateix dilluns.

Andorra Turisme vol repartir més de 200.000 euros en premis als turistes i residents que realitzin compres a partir de 30 euros en els establiments del Principat. De moment, n’hi ha 509 que ja s’han adherit a la campanya de primavera d’Alguna cosa es mou a Andorra, tot i que encara disposen d’una setmana per augmentar aquesta xifra. Segons ha explicat el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, es preveu repartir unes 680.000 butlletes per participar en el sorteig de 6.000 euros diaris, amb un cost de 0,30 euros per butlleta per al comerciant que es pot rebaixar si se superen les previsions.

A més d’aquest sorteig, la campanya també inclou oferta gastronòmica amb les jornades Andorra a Taula, un 2×1 en museus o al bus turístic i activitats al Palau de Gel, Naturlàndia o Caldea, entre altres.

Així mateix, com ja es va fer en la campanya de novembre, el web permet adquirir els paquets promocionals i reservar els hotels directament des d’Internet, mantenint l’acord amb Hotel Beds, que posa el gestor de reserves.

Per donar a conèixer la nova oferta, s’ha programat un pla de mitjans adreçat sobretot a Espanya i França, amb especial èmfasi en aquest últim mercat ja que la situació econòmica és una mica millor que al país veí, com ha reconegut Budzaku. És per aquest motiu que dels 700.000 euros d’inversió en el pla de mitjans, el 55% es destina a França i el 45% a Espanya. D’aquestes partides, el 60% es dedica a comunicació off-line mentre que els mitjans on-line ocupen el 40% del pressupost de cada zona. A més de les àrees que ja es treballaven s’afegeix Perpinyà i Madrid, d’on s’intentarà atraure turistes aprofitant el pont de Sant Isidre.

També es programaran actes al carrer, en aquesta ocasió seguint el mateix fil argumental, el d’un director de càsting que cerca ajudants de cuiners, venedors d’elixirs, un expert de museus o un falconer entre altres. Es tracta d’un espectacle itinerant que es realitzarà principalment els caps de setmana i culminarà el dia 27 de maig amb un gran càsting.

La inversió total en la campanya és de 928.000 euros, amb la qual es vol augmentar un 7% el nombre de turistes i un 2% els excursionistes i, com a conseqüència, les pernoctacions i la despesa dels visitants. La previsió ‘prudent’, segons ha indicat el ministre de Medi Ambient i Turisme, Francesc Camp, és obtenir una facturació de 2.242.414 euros més que al 2011. Tot i que la inversió és major que al novembre, el gerent d’Andorra Turisme, ha recordat que es treballa durant més dies, concretament 34, dels quals 23 són pont.

Pel que fa a la campanya Just Married, tant Camp com Budzaku han reconegut que encara no disposen dels resultats però s’han mostrat convençuts que ha ajudat a portar gent al país. ‘Caldrà veure fins a quin punt’, ha manifestat Camp, ja que en aquesta iniciativa s’hi inclou els operadors turístics i s’ha de fer un balanç global.

Per últim, el ministre també ha volgut sortir al pas de les informacions sobre el tancament de les oficines d’Andorra Turisme a l’exterior i ha manifestat que ‘no és ben bé així’ i que ho abordaria aquest dijous amb els professionals del sector per explicar l’estratègia en aquest àmbit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *