Andorra Telecom culmina un any d’intenses intervencions per a modernitzar la infraestructura de fibra

Oficines d'Andorra Telecom
Oficines d’Andorra Telecom (companyia)

Amb un total de 47 intervencions realitzades, l’equip d’Andorra Telecom ha dedicat aproximadament 260 hores de treball nocturn, entre les 00h i les 05h de la matinada, per a minimitzar l’impacte als clients. Aquest esforç ha suposat la substitució de 169 targetes de 19 equipaments de fibra, repartits entre totes les centrals de les set parròquies d’Andorra.

L’actualització ha representat una inversió de prop de 1,625 milions d’euros en material, un pas indispensable per a desplegar nous equipaments d’accés, coneguts com ONT XGSPON (10GPON), la caixa de fibra que dona servei a les llars i empreses. Aquestes noves ONT, que ja s’han començat a instal·lar en empreses, permetran que, durant el 2025, tant les empreses com els clients particulars puguin beneficiar-se d’una millora significativa del servei d’internet, amb velocitats superiors i un únic equipament a casa que integra router i wifi.

A més, per a assegurar la transparència i mantenir informats els clients i clientes sobre les intervencions, Andorra Telecom ha comunicat setmanalment a través de la xarxa X (antiga Twitter) i també via correu electrònic, de manera esglaonada als clients afectats per cada intervenció, per tal d’avisar dels treballs en curs a les diferents parròquies.

Xavier Agulló, responsable de màrqueting de l’operadora, agraeix la comprensió dels clients i clientes durant aquest procés de modernització i remarca el seu compromís de mantenir-los informats amb antelació, tant a particulars com a empreses, sobre qualsevol intervenció que pogués afectar-los.

Amb aquesta modernització, Andorra Telecom fa un pas més cap a la consolidació del país com a referent en tecnologia i connectivitat, preparant la xarxa per a les necessitats del futur.

[do_widget id=category-posts-pro-64]