Andorra Telecom abonarà 77.400 euros als afectats per l’avaria del 20 de juny

Les compensacions que Andorra Telecom farà als ususaris afectats per l’avaria que va tenir lloc el passat 20 de juny ascendeixen a 77.400 euros. Així consta en les respostes que ha donat el president del consell d’administració, Jordi Alcobé, arran de les preguntes que van formular les conselleres generals Carine Montaner (Ld’A) i Rosa Gili (PS) i que aquest dijous s’han publicat al Butlletí del Consell General.

El tall d’Internet produït el passat 20 de juny va afectar 2.035 clients residencials i 697 empreses, que seran compensats amb el retorn de l’equivalent a la quota mensual del mes de juny, que s’inclourà en la factura del juliol i que els abonats rebran a l’agost. Així es detalla en la resposta que dóna el president del consell d’administració d’Andorra Telecom, el ministre Jordi Alcobé, a les demandes que van formular les conselleres generals Carine Montaner i Rosa Gili.

En el cas dels clients residencials, hi haurà un total de 177 compensacions de 15 euros i 2.494 de 20 euros. Pel que fa als clients empresa, hi haurà 721 compensacions, que oscil·laran entre els 20 i els 180 euros. El nombre de compensacions és superior al de clients afectats perquè alguns d’ells tenen contractat més d’un servei, i en total la companyia haurà d’abonat 77.400 euros.

En la resposta escrita, es recorda que l’avaria va ser conseqüència dels canvis que s’estaven efectuant en el node d’accés a Internet a les parròquies d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. Es tracta d’un projecte iniciat el 2014 i que es va començar a implementar el 25 d’abril progressivament a totes les parròquies. L’objectiu d’aquesta renovació tecnològica era “dotar de major estabilitat, fiabilitat i robustesa a la xarxa i de disposar d’una línia redundant immediata en cas d’incidències”.

Quan es va fer la migració cap a la nova plataforma, de matinada, es va detectar que el servei era inestable i es va haver de retornar a l’antiga plataforma. Després de solucionar els problemes tècnics, es va tornar a fer la migració, que va quedar completada a les 12.30 hores, tot i que la seva estabilització va ser progressiva i encara van quedar pendents algunes incidències. Finalment, Andorra Telecom assegura que actualment la nova plataforma es troba plenament estabilitzada, tot i que es manté la monitorització contínua per detectar qualsevol disfunció.  

Text i foto: ANA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *