Andorra tanca la millor temporada d’hivern de la història i frega els 5,5 milions de pernoctacions, un 27% més que l’any passat, quan la xifra es va situar en 4,3 milions. Així mateix, el nombre de turistes ha crescut també un 27%: el Principat ha acollit 1,6 milions de visitants que han fet nit al país, superant els gairebé 1,3 milions del 2022. Amb aquests resultats, la temporada d’hivern tanca amb xifres rècord tant de pernoctacions com de turistes.
Així ho han explicat el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, i la directora de màrqueting, Noemí Pedra, durant la presentació d’aquest dijous: “tant el nombre de turistes com de pernoctacions han crescut, el que suposa que segueix augmentant la despesa mitjana dels visitants”. Tot això, han reconegut, ha estat gràcies “a la implicació tant del sector públic com del sector privat”.
Enguany, es confirma el canvi de tendència de la temporada passada, amb un augment dels visitants que pernocten al país. Mentre que l’any 2019 Andorra rebia un 46% de turistes i un 54% de visitants d’un dia, aquest any el 56% han fet nit al país. Entrant al detall, les pernoctacions han augmentat cada mes des del desembre fins al març, destacant especialment el primer mes de la temporada, quan la xifra va ser un 40% superior a la de l’any anterior. El comportament dels turistes es manté com en el darrer període d’hivern, amb una pernoctació mitjana de 3,4 nits i les estades més llargues són al febrer.
El turisme de proximitat continua tenint un paper important: la majoria prové d’Espanya –també són els que més nits passen al país–, seguits dels de França. Ara bé, destaca la recuperació dels mercats internacionals, que augmenten un 30% respecte a la temporada passada. Aquests turistes venen, principalment, del Regne Unit, Portugal i dels Països Baixos i fan estades més llargues: la mitjana és de 4,4 nits.
En total, el Principat ha rebut aquesta temporada 2,9 milions de visitants, un 19% més que el 2022, en què se’n van assolir 2,4 milions.
Inici d’una campanya d’estiu ambiciosa amb presència en nou països
Andorra Turisme ha creat enguany una campanya d’estiu ambiciosa destinada a nou països diferents: Espanya, França, Bèlgica, Regne Unit i Irlanda, els Països Baixos, Alemanya, Itàlia i Suècia.
Amb la voluntat de diversificar l’oferta i desestacionalitzar el turisme, s’ha dissenyat una temporada d’estiu carregada d’esdeveniments esportius i culturals. Així, destaca la tornada aquest juliol del Cirque du Soleil amb FESTA, una celebració dels deu anys de la companyia canadenca al Principat. Abans, al juny, Andorra acollirà el festival ClàssicAnd, amb artistes de renom internacional en l’àmbit de la música clàssica i les arts escèniques.
En el sector gastronòmic i després de l’èxit de l’any passat, al setembre tornarà l’Andorra Taste. Finalment, l’agost serà el mes esportiu per excel·lència: la Vuelta repeteix al país amb una final d’etapa a Arinsal i Pal acull la Copa del món de BTT.