Andorra Turisme torna a ser present, un any més, a la Fira Internacional de Turisme de Madrid (Fitur). Es tracta d’un esdeveniment molt reconegut entre el sector, que compta amb la representació de més de 150 països i que enguany arriba a la seva 44a edició.
Així, el Principat té l’oportunitat d’exposar durant cinc dies –del 24 al 28 de gener– tota l’oferta turística de la qual disposa el país, especialment pel que fa als esdeveniments més destacats que hi tenen lloc. Entre altres, s’hi donaran a conèixer a través de pantalles de gran format i material gràfic iniciatives culturals, socials i esportives com CLÀSSICAND, l’Andorra Mountain Music, el retorn del Cirque du Soleil, la Copa del món femenina d’esquí alpí, el Mundial de BTT o l’Andorra Taste, entre altres.
L’estand d’Andorra, situat al pavelló 4, aplega per primera vegada 17 empreses i organismes de perfils diversos del país; és la xifra més alta d’expositors fins ara. Tots ells disposen d’un espai propi dins l’estand d’Andorra Turisme on poder mantenir reunions amb altres empreses del sector i amb potencials clients.
La fira, que s’ubica a Ifema i compta amb 9 pavellons per a acollir les més de 9.000 empreses expositores, està destinada específicament a professionals del sector –per bé que el cap de setmana també s’obre al públic general–. L’any passat van passejar-s’hi més de 222.000 assistents, gairebé el doble que en l’edició anterior, i enguany s’espera fins i tot superar aquesta xifra.
Fins a 10 àrees especialitzades a Fitur 2024
A banda del programa general, Fitur 2024 inclou també fins a 10 àrees especialitzades per a impulsar sectors concrets: FiturTechy –tecnologia–, Fitur KnowHow&Export, Fitur LGBT+ –diversitat en el turisme–, Fitur Lingua, Fitur Woman –rol de la dona en la indústria turística–, Fitur MICE, Fitur Cruises, Fitur Sports i Fitur Screen –en col·laboració amb Spain Film Comission–.