Andorra acull el primer torneig de robòtica “Andorra Telecom Gran Premi Pirineus”

Un jove utilitzant el seu treball de robòtica
Un jove utilitzant el seu treball de robòtica (arxiu / Andorra Telecom)

Andorra Telecom referma l’aposta per a impulsar les vocacions STEAM (Ciències, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques), organitzant el primer torneig Andorra Telecom Gran Premi Pirineus. Es tracta d’una de les competicions de robòtica més important del món, la VEX, que va dirigida a infants i joves d’entre els 12 i 18 anys. En aquesta primera edició hi participaran un total de vint-i-tres equips de tres nacionalitats diferents, espanyola, turca i andorrana.

VEX Robotics és robòtica educativa per a tothom. Més enllà dels principis de ciència i enginyeria, la VEX fomenta la creativitat, el treball en equip, el lideratge i la resolució de problemes entre grups.

La VEX Competiton està impulsada internacionalment per la Fundació Robòtics Education & Competiton  (REC) i el torneig andorrà s’ha previst per a les categories la IQ i la V5. En la categoria IQ hi prendran part disset equips, nou de nacionalitat andorrana, sis de nacionalitat espanyola i dos equips de nacionalitat turca. En la categoria VRC, participaran sis equips, tres de nacionalitat andorrana i tres equips espanyols.

La categoria IQ, fomenta de forma natural el treball en equip, la resolució de problemes i el lideratge, i va adreçat a estudiants de primer i segon d’ESO. La categoria V5 potencia l’emoció de construir robots per a submergir als alumnes en els conceptes de ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques (STEAM). Aquesta categoria acull a alumnes de tercer i quart d’ESO i primer i segon de batxillerat.

El torneig està obert al públic i la informació es pot trobar a Andorra Telecom – Robòtica – VEX Robotics

Andorra Telecom promou la formació de la robòtica i innovació entre els infants i adolescents a través de les competicions com la Lego League, que aplega equips de diferents escoles, i a través de la  World  Robotic Olympiad (WRO), que reuneix clubs de robòtica. L’objectiu és incentivar les activitats relacionades amb l’educació STEAM, un model pedagògic que agrupa cinc àrees – ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques – per a la resolució de problemes tecnològics.

[do_widget id=category-posts-pro-64]