El passat cap de setmana (29 i 30 de maig) es va celebrar a Navarra la primera cita de la temporada del Campionat d’Espanya de Resistència (CER), on la pilot andorrana Amàlia Vinyes va participar a bord del seu Cupra TCR en la categoria TCR. Al cap de setmana en el qual retornava a la competició després d’un 2020 en blanc, Vinyes ha aconseguit la victòria en una de les dues carreres disputades.
El meeting de Navarra va començar amb bones sensacions en les tandes d’entrenament i els cronos, però l’intens trànsit a pista no li va permetre obtenir un millor resultat en la graella de sortida. No obstant això, aquest ha estat el millor moment per reprendre sensacions a bord del Cupra TCR de Baporo Motorsport, un vehicle al qual pujava després d’un any 2020 en què no havia disputat cap prova.
Ja en la primera cursa, Vinyes rodava en segona posició quan la mala sort es va acarnissar amb ella, ja que va haver d’entrar a boxs per canviar la roda després d’una punxada. Com després descobriria l’equip, aquest contratemps va ser provocat per un problema amb l’amortidor que, al tornar a pista amb el pneumàtic canviat, va acabar per trencar-se definitivament, obligant a l’andorrana a abandonar.
La segona cursa, però, va tenir un desenllaç molt diferent. Vinyes es va posar segona molt aviat i va imposar un ritme molt alt que la va portar a la primera plaça en la part final d’una carrera en què els germans Fernández, Rubén i Felip, li van posar les coses molt complicades amb un Cupra TCR més ràpid i modern que el seu. Amb molt d’esforç, la pilot patrocinada per SEAT Europ-Auto va poder aguantar la primera plaça i aconseguir la victòria, que va servir no només per pujar de nou al capdamunt de podi, sinó per sumar uns punts molt valuosos amb què començar la temporada 2021.
Per a Vinyes, el cap de setmana es tanca de manera molt positiva, “ja que tot i la mala sort de la primera cursa, en la segona he pogut aguantar i acabar en primera posició contra uns rivals que estaven anant molt ràpid”. Aquest meeting suposava per a Vinyes la volta a l’acció després d’un 2020 en blanc, i “després d’un any i mig parada he recuperat la confiança i el feeling amb el cotxe i la competició. Me’n vaig de Navarra molt contenta pel resultat i per la meva rendiment, perquè realment he donat el 100% per aconseguir la victòria“.
La propera cita del Campionat d’Espanya de Resistència serà a Motorland Aragó, els dies 31 de juliol i 1 d’agost. Una data en la qual, sens dubte, la calor serà protagonista en el traçat d’Alcanyís.