Amàlia i Joan Vinyes continuen treballant en el calendari 2014

amalia-vinyesDesprés de tancar un acord amb Suzuki Ibèrica Motorsport al final de la passada temporada, Joan Vinyes tornarà a ser, com a pilot de la marca, al Campionat d’Espanya de Ral·lis d’asfalt al volant del Swift S1600. A més el pilot andorrà està treballant per estar en algun certamen de circuits i així mantenir el feeling en aquests escenaris.

És evident a més, que si el calendari l’hi permet, no desaprofitarà la possibilitat de participar en alguna prova del calendari de terra o d’asfalt, com en el cas del Ral·li Esprint de Sant Julià, sempre comptant amb el beneplàcit de Suzuki Motorsport.

Després de l’exhibició protagonitzada a Sant Julià de Vilatorta, Vinyes ja està pensant en la preparació del Ral·li Guimaraes (Portugal) amb el qual iniciarà la temporada 2014 amb l’equip Suzuki. És una prova nova per a ell, en la qual tindrà com a rivals als millors pilots del campionat portuguès de l’especialitat.

No hi ha dubte que l’inici de temporada de Joan Vinyes és una mica atípic, aquest és el seu comentari: ·És cert que és la primera vegada que vaig a competir en un ral·li a Portugal. És una decisió de l’equip que a mi particularment m’agrada, estar en escenaris nous competint contra rivals que els coneixen, sempre és un plus de motivació”. Pel que fa a la possibilitat de que també hi hagi novetats a l’apartat de circuits, comentava: “En aquests moments estem treballant sobre aquesta possibilitat, però no s’ha concretat res. Estic convençut que de manera més o menys habitual estaré en algun circuit encara que veig complicat que pugui seguir un campionat complet”.

Amàlia Vinyes estarà a l’Eurocup Seat Leon

La petita dels germans Vinyes està decidida a donar un nou impuls a la seva trajectòria esportiva. Després de demostrar la seva qualitat com a pilot en les últimes edicions de la Copa d’Espanya de Resistència, la propera campanya competirà en circuits europeus al volant d’un dels nous Seat León. L’Eurocup del vehicle de la marca catalana serà la competició en la qual partirà de zero en diversos escenaris, a més de competir amb una mecànica nova i contra rivals desconeguts.

Amàlia està molt il·lusionada davant el nou repte i convençuda a més de que és el moment propici per afrontar-lo: “Crec que després de diverses temporades en la Copa d’Espanya de Resistència era el moment de fer un pas endavant i enfrontar-me a un nou repte. Estic convençuda que puc aprendre molt en aquesta competició i que serà un any molt dur sobretot per les novetats a les quals hauré de fer front”. Un altre aspecte que sembla motivar de manera especial la pilot andorrana és la presència d’altres noies a la graella de sortida: “Així és, fins ara sempre he competit en solitari lluitant contra una graella de nois. M’han comentat que a l’Eurocup hi ha una pilot francesa i una búlgara. No les conec ni sé quin nivell tenen, sobre la marxa ho anirem descobrint”.

A part dels circuits i sobretot després de l’exhibició que va fer al Ral·lli Esprint de Sant Julià, Amàlia tampoc tanca la porta a la seva participació en algun ral·li d’asfalt o terra: “No hi ha dubte que els circuits són l’especialitat en la qual tinc més experiència, però els ral·lis també m’agraden i tot depèn de la coincidència de dates i de com de carregada estigui la temporada de circuits. Cal tenir en compte que a part de la competició tindrem que fer dies de test”.

Queda clar doncs que hi ha moltes coses encara per definir, però l’activitat continuarà sent una constant en l’Equip Vinyes Dabad durant aquest 2014.

(Text i foto: Fotoesport)

TOTES LES NOTÍCIES