Albert Llovera decideix deixar el Dakar 2014

lloveraL’esforç que han d’efectuar les mecàniques en una prova tan dura com el Dakar pot obligar a prendre decisions doloroses però que no es poden evitar. Aquesta és l’experiència que han viscut Albert Llovera-Arnaud Debron (Buggy MD Ral·lis) que just en la sortida del segon sector cronometrat de la 10ª etapa van decidir deixar el Dakar a causa que resultava gairebé impossible arribar al bivac de Antofogasta amb el marge de temps necessari perquè els tècnics de MD Ral·lis poguessin deixar en condicions al buggy per sortir a una etapa tan exigent (la 11ª) que es disputarà en ple desert del Atacama.

Com queda dit, a partir del segon way-point (km 71) d’aquesta desena etapa, Llovera-Debron van començar a acumular un gran retard a causa de problemes de temperatura en el motor, van estar més 9 hores per completar aquest primer sector de 231 km cronometrats, la gran majoria enmig d’un mar de dunes. Una vegada superat el tram neutralitzat, d’una mica més de 100 km, i quan començava fosquejar van prendre la decisió d’arribar al bivac per carretera.

No hi ha dubte que prendre la decisió de deixar la carrera no ha estat fàcil però de vegades hi ha que rendir-se a l’evidència, aquest era el comentari d’Albert en el bivac de Antofogasta: “Hi havia possibilitats de seguir però crec que el risc era molt alt. Vull dir el risc de trencar el cotxe (motor) i per aquesta raó hem pensat que el millor era deixar-ho”. En referència a la 10ª etapa: Se’ns va complicar des de gairebé l’inici. “Vam sortir des de les últimes posicions dels cotxes i ens vam trobar amb un terreny molt regirat, després vam tenir una bolcada que vam poder superar sense conseqüències. Els problemes de temperatura del motor va ser el més greu, ens va fer perdre molt temps. Semblava que el radiador tenia un porus, ho vam arreglar però… no va durar molt, en fín..”.. Quant al seu estat físic Albert va comentar: “En arribar a l’assistència el metge de l’organització em va venir a veure, em va fer les cures habituals i em va dir que físicament podia continuar. De tota manera per al cansament no tenia una solució immediata (jajaja) i en aquest aspecte l’esforç realitzat comença a passar factura”.

Haver de deixar el Dakar a tres etapes del final sempre és dur: És cert, però estic super content d’haver arribat fins a aquí lluitant per superar els obstacles que ens hem trobat en el Dakar. Que si tornaré? No dubtis que ho intentaré, faré tot el possible per posar en pràctica en una nova edició l’experiència acumulada aquest any.

(Text i foto: Fotoesport)

 

TOTES LES NOTÍCIES