Albert Llovera confirma un excel·lent inici al Dakar

El Ford d'Albert Llovera, Margot Llobera i Marc Torres en la segona etapa del Dakar 2024 (FotoEsport)
El Ford d’Albert Llovera, Margot Llobera i Marc Torres en la segona etapa del Dakar 2024 (FotoEsport)

Albert Llovera – Margot Llobera – Marc Torres van completar amb excel·lents sensacions la segona etapa de la prova inicial del calendari internacional del ral·li-raid. A l’etapa del Dakar 2024, que es va disputar entre Al-Henakkiyah i Al-Duwadimi (especial de 463 km i un enllaç de 192 km), Llovera i el seu equip van recuperar vuit posicions (de la 19a a la sortida a la 11a al final) durant la jornada, aturant el crono al final a 5h23’28, a 47’16” del guanyador, Janus van Kasteren.

Després de les dues primeres etapes Llovera i el seu equip s’han situat a la 12a posició de la classificació provisional, amb un temps acumulat de 11h39’04”. En aquest cas, la diferència respecte a líder (Van Kasteren) supera per poc les dues hores.


Segon triomf de Janus van Kasteren… amb suspens fins al final

Van Kasteren – Rodewald – Snijders, al volant d’un Iveco del Team de Rooy, van tornar a dominar de principi a fi, en aquest cas, la segona jornada del Dakar 2024. Van completar l’etapa amb un temps de 4h36’12”.

Els van acompanyar a les posicions de podi del dia, dos pilots txecs amb cognoms molt coneguts al Dakar. La segona posició la va ocupar Ales Loprais (4h36’18”), mentre que la tercera va ser per a Martin Macik (4h38”34).

Tots dos equips van mantenir diferències mínimes (màxim 5’) durant tota l’etapa, respecte a líder indiscutible de la prova, encara que a la recta final van ser només 6 centèsimes les que van separar Van Kasteren de Loprais.



Excel·lent remuntada, el top10 molt a prop

Llovera-Llobera-Torres, van protagonitzar una gran remuntada en una de les etapes, a priori, complicades d’un inici en què els participants del Dakar 2024 estan travessant escenaris exigents i 100% desconeguts.

Sortint des de la 19a posició entre els camions, ràpidament es va poder comprovar que la intenció de Llovera era imposar un ritme regular de competició, un fet sempre complicat en escenaris de les característiques de les especials d’Aràbia Saudita.

Al volant del #619, Llovera va passar a la 15a posició pel pk 137, a la continuació va seguir recuperant posicions fins a situar-se a les portes del top 10 (12a posició) a 100 km de l’arribada. Al tram final encara va poder millorar un lloc, després de superar en gairebé 7 minuts l’equip japonès Hino Team Sugawara, en un duel que es va mantenir durant tot el dia.

“La veritat és que tot ha anat molt bé, el ritme ha estat bo, sempre pel lloc i sense arriscar més del que és necessari. Hem cuidat la mecànica i també el nostre físic. Ha estat un dia molt positiu”. Era el comentari del pilot andorrà just en creuar la línia d’arribada, a més comentava: “Margot (Llobera) ha fet una gran feina a la navegació i Marc (Torres) també ha “currat” de valent en la gran quantitat de dunes que hem fet, sobretot hem treballat en la posada a punt dels pneumàtics, en aquestes dunes. A més, he de confessar que, amb bon criteri, no m’han deixat córrer… el que jo volia clar. Crec que tots, a l’equip, hem treballat molt bé en conjunt. Ara segueixo, em falten 100 km d’enllaç”.



La 3a etapa entre Al Duwadimi i Al Salamiya. En total 733 quilòmetres dels quals 440 de velocitat.

Arriba l’etapa marató del recorregut, una jornada en què la conservació dels vehicles serà encara més important per a la continuïtat a la prova. A l’assistència, els pilots hauran de revisar les mecàniques sense l’ajuda del seu equip de mecànics, a més, només tindran dues hores per a fer aquesta revisió, abans d’entrar el vehicle al parc tancat.

En aquesta tercera jornada del ral·li-raid, els participants hauran de superar zones de pedres, trams sorrencs molt ràpids i dunes. Així doncs, serà complicat trobar el ritme adequat a cada moment. Els trams ràpids, lents i accidentats s’alternen durant tota l’etapa.

[do_widget id=category-posts-pro-64]