Albert Llovera comença el DAKAR 2014 amb problemes

buggyAlbert Llovera i el seu copilot Arnaud Debron, al volant del buggy de l’equip MD Rallys, han pres la sortida al Dakar 2014 des del podi situat en el Monument a la Bandera de Rosario (Argentina). Llovera ha participat a la cerimònia de sortida conscient que, la primera etapa serà més complicada del previst a causa dels problemes elèctrics que afecten a l’embragatge del seu buggy.

L’estada de Llovera a la localitat argentina no ha estat precisament plàcida, tenia previst fer un shakedown amb el seu buggy dijous passat (dia 2) abans d’iniciar les verificacions. Llovera comenta d’aquesta manera el succeït: ‘La pluja va caure de manera torrencial durant bona part de la jornada, les pistes van quedar molt enfangades i va ser impossible localitzar un escenari amb un mínim de condicions per poder fer un test del cotxe’. Malgrat tot, els tècnics de l’equip van poder treballar en la posició del backet: ‘En el desplaçament, per autopista, entre Buenos Aires i Rosario no em vaig trobar còmode en la posició de pilotatge, li vaig comentar a Antoine Morel (responsable de l’equip) i no va haver-hi cap problema a corregir l’esmentada posició’.

La situació més problemàtica es va produir en finalitzar les verificacions tècniques i comprovar que hi havia el problema elèctric esmentat: ‘Vam estar treballant, via telèfon amb Guidosimplex, abans d’entrar el cotxe al parc tancat. El problema està localitzat (en el potenciòmetre), caldrà trobar el moment per poder fer la reparació’.

Cal esmentar que després de la cerimònia de sortida els vehicles queden en règim de parc tancat: ‘El més probable és que hagi de completar la primera etapa amb un sistema manual, gens pràctic, i reparar al parc d’assistència d’aquesta cronometrada inicial’.

L’especial a la que fa referència Llovera es disputarà demà diumenge (dia 5 de gener) entre les localitats argentines de Rosario i San Luis amb un total de 809 km, 180 km de velocitat.

Foto: Arxiu

TOTES LES NOTÍCIES