Actua i el Global Sports Innovation Center, impulsat per Microsoft (GSIC), uneixen forces per identificar les solucions més disruptives i les últimes tecnologies a tot el món mitjançant una competició d’startups per ajudar a millorar l’experiència i la fidelització de l’usuari per desestacionalitzar l’oferta esportiva i turística a Andorra.
En aquest sentit, els participants hauran de presentar projectes en els casos d’ús següents: Segmentació i personalització del contingut per públic objectiu; optimització de l’experiència del client combinant i integrant aspectes físics i digitals (phygital solucions com VR, AR, Bots …); monetització de contingut i activació de patrocini; recopilació, visualització i anàlisi de dades per conèixer els clients (i les seves necessitats canviants); desenvolupament d’un model de gestió “CRM” òptim per a productes i serveis de venda creuada; millora de les instal·lacions de connectivitat i infraestructura digital (IoT, sensors, il·luminació, aparcament, accés, seguretat); serveis d’hostaleria i venda al detall.
“L’objectiu d’aquesta iniciativa és buscar solucions i tecnologies com plataformes de dades de clients, anàlisi de dades o realitat augmentada, que permetin interactuar amb els clients, conèixer les seves preferències i afegir valor als grups d’interès d’Andorra“, afirma Iris Córdoba, directora general de GSIC.
Per la seva banda, el ministre de Presidència, Economia i Empresa d’Andorra, i el president d’Actua, Jordi Gallardo, destaca que “GSIC treballarà, juntament amb professionals andorrans, en un programa d’activitats i serveis d’assessorament i mentoria. Andorra es beneficiarà d’una xarxa internacional de col·laboradors i ambaixadors de GSIC per reforçar l’ecosistema innovador de la indústria dels esports d’hivern i del ciclisme”.
La convocatòria estarà oberta del 9 de novembre al 13 de desembre. Les 10 millors propostes tindran l’oportunitat de presentar la seva solució durant un esdeveniment en línia davant d’un jurat format per representants de l’ecosistema esportiu i entitats organitzadores, experts en àrees de tecnologia, esport, negocis, innovació, inversió i emprenedoria.
El 3 de febrer s’anunciarà una startup com a guanyadora del concurs, que rebrà una subscripció GSIC gratuïta d’un any, un programa de mentoria de 3 mesos amb GSIC i experts en matèria, la possibilitat d’accedir al programa Microsoft per a Startups, on podran obtenir accés gratuït a la tecnologia de Microsoft (productes i crèdits al núvol), una subscripció gratuïta d’un any a l’Andorra Esports Clúster i un paquet turístic per visitar Andorra.
A més, les tres startups millor classificades, inclosa la guanyadora, participaran en diferents activitats com un Investors Day al març del 2021 i reunions de negocis amb membres del clúster esportiu d’Andorra, així com la possibilitat de mostrar les seves solucions a la Casa de la Muntanya.