Actua i GSIC de Microsoft llancen l’Andorra Sports Startup Challenge

Gallardo signant telemàticament en nom d'Actua un acord amb GSIC de Microsoft
Gallardo signant telemàticament en nom d’Actua un acord amb GSIC de Microsoft. Foto: ACTUA

Actua i el Global Sports Innovation Center, impulsat per Microsoft (GSIC), uneixen forces per identificar les solucions més disruptives i les últimes tecnologies a tot el món mitjançant una competició d’startups per ajudar a millorar l’experiència i la fidelització de l’usuari per desestacionalitzar l’oferta esportiva i turística a Andorra.

En aquest sentit, els participants hauran de presentar projectes en els casos d’ús següents: Segmentació i personalització del contingut per públic objectiu; optimització de l’experiència del client combinant i integrant aspectes físics i digitals (phygital solucions com VR, AR, Bots …); monetització de contingut i activació de patrocini; recopilació, visualització i anàlisi de dades per conèixer els clients (i les seves necessitats canviants); desenvolupament d’un model de gestió “CRM” òptim per a productes i serveis de venda creuada; millora de les instal·lacions de connectivitat i infraestructura digital (IoT, sensors, il·luminació, aparcament, accés, seguretat); serveis d’hostaleria i venda al detall.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és buscar solucions i tecnologies com plataformes de dades de clients, anàlisi de dades o realitat augmentada, que permetin interactuar amb els clients, conèixer les seves preferències i afegir valor als grups d’interès d’Andorra“, afirma Iris Córdoba, directora general de GSIC.

Per la seva banda, el ministre de Presidència, Economia i Empresa d’Andorra, i el president d’Actua, Jordi Gallardo, destaca que “GSIC treballarà, juntament amb professionals andorrans, en un programa d’activitats i serveis d’assessorament i mentoria. Andorra es beneficiarà d’una xarxa internacional de col·laboradors i ambaixadors de GSIC per reforçar l’ecosistema innovador de la indústria dels esports d’hivern i del ciclisme”.

La convocatòria estarà oberta del 9 de novembre al 13 de desembre. Les 10 millors propostes tindran l’oportunitat de presentar la seva solució durant un esdeveniment en línia davant d’un jurat format per representants de l’ecosistema esportiu i entitats organitzadores, experts en àrees de tecnologia, esport, negocis, innovació, inversió i emprenedoria.

El 3 de febrer s’anunciarà una startup com a guanyadora del concurs, que rebrà una subscripció GSIC gratuïta d’un any, un programa de mentoria de 3 mesos amb GSIC i experts en matèria, la possibilitat d’accedir al programa Microsoft per a Startups, on podran obtenir accés gratuït a la tecnologia de Microsoft (productes i crèdits al núvol), una subscripció gratuïta d’un any a l’Andorra Esports Clúster i un paquet turístic per visitar Andorra.

A més, les tres startups millor classificades, inclosa la guanyadora, participaran en diferents activitats com un Investors Day al març del 2021 i reunions de negocis amb membres del clúster esportiu d’Andorra, així com la possibilitat de mostrar les seves solucions a la Casa de la Muntanya.

[do_widget id=category-posts-pro-64]