Insisteixo en poder fumar

Ja em vaig definir com a fumador actiu fa uns dies i ara que començo a veure l’aplicació de la llei a Espanya voldria fer uns comentaris arrel de certes postures que veig estan passant.

Els bars que tenien terrassa, ara resulta que si hi ha un parc infantil al costat tampoc deixaran fumar. Sincerament, si s’està a l’aire lliure, on és el problema?

Ja no parlo de la inversió que han fet els locals per poder tenir les terrasses ni els impostos extres que paguen a cada ajuntament. Ara resulta que haurem de fer entrar les criatures als bars a fi que estiguin protegits, i nosaltres quedar-nos fora a fumar tranquils. Ja comencem a fomentar el vici a les criatures. Ah! I pobre de la criatura que s’acosti quan fumem a llocs permesos, es faran tips d’emportar-se les bafarades llençades expressament a les seves cares, així s’allunyaran i estarem tranquils.

Aquells que s’han declarat insubmisos i que han posat una capsa per recollir diners i poder pagar les multes. “Chapeau” per ells o “ele tus güevos”, com diria aquell. Ells consideren que estan a casa seva i per tant són lliures deixar fumar o no a casa seva.

Em sembla que posant un cartell a la porta on s’indiqui si en el local es pot o no fumar, la gent ja sabria on ha d’anar o no. Recordo l’època en que hi havia vagons de trens on es podia fumar i d’altres on no es podia. Doncs malgrat tot, hi havia torracollons que es posava en els vagons de fumadors per exigir que apaguéssim la cigarreta ja que els molestava el fum. Em sembla la màxima ironia voler anar a provocar el personal. Sort que sempre hi havia algú que els cantava les quaranta i els feia fora.

Repeteixo, amb un simple rètol a la porta indicant si es pot o no fumar ja n’hi hauria prou. I si es posen tan estrictes dient-nos que el tabac és dolent per a la salut, per què son els primers en fomentar el seu consum? Si tan dolent és, el que han de fer és prohibir la venda de tabac i s’ha acabat. I els impostos, la quantitat de milions que hi guanyen, que els deixin de guanyar però siguin honestos. No van fer el mateix amb l’alcohol i els menors?

Ja n’hi ha prou de ironia i falsedat. Si és dolent, prohibir-ho, però prohibir-ho de veritat i no a mitges tintes. O és més important conservar la cadira que ser honestos, senyors polítics?

Fèlix Canet

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*