Poca imaginació

Després del meu darrer comentari sobre la prohibició de fumar en llocs tancats i la manca de llibertats, que crec s’està aplicant als fumadors, vaig escriure, amb molta ironia, el que podria passar en casos extrems. Sembla ser que molta gent no va saber interpretar el que jo volia explicar.

És evident que mai se m’ocorrerà tirar fum a la cara dels menors, només era una manera d’indicar fins on es podrà arribar si prohibeixen fumar al carrer perquè hi ha menors al costat.

Sembla que la gent es limita a llegir i prou. O no tenen sentit de l’humor o s’han de fer escrits sense dobles sentits, tristos i avorrits per a la gent que només té la ment per coses primàries, per aquelles persones que no són capaces d’entendre l’acudit aquell que diu que un més un són tres. O caldrà explicar-los-hi cada vegada?

El que em sembla més preocupant, però, és que un parli d’un tema com és el tabac i s’aprofitin d’això per posar-se en la llibertat de premsa o en la llibertat d’expressió dels ciutadans. Només faltaria que després de tants anys de repressió ara hàgim de tornar a vigilar el que es diu. No crec haver faltat a ningú per expressar el que crec. Crec que amb tantes prohibicions no es va enlloc i que si algú te el dret de no ser molestat pel fum del veí, s’ha de trobar la solució al problema sense retallar la llibertat del que fuma.

Si és el propi estat qui ens ven el tabac, per què el propi estat ho prohibeix? I si en un bar de tapes volen deixar fumar, no seria lògic que aquell a qui li molesta el fum anés a un altre bar? Igual que els que fumen no ho fan quan entren en llocs on no es deixa.

Només intentava explicar que les llibertats estan per a tothom i no només per a uns quants, i qui hi vulgui buscar tres peus al gat, sempre trobarà un motiu per posar-se en qualsevol cosa. Fins i tot en Rajoy diu que parlar al Senat en qualsevol dels idiomes que hi ha a Espanya és una tonteria ja que els idiomes són per entendre’ns i que en castellà tots s’entenen.

Fèlix Canet

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*