És més car fotre la gent al carrer amb educació?

Doncs la veritat és que sembla que sí, i per això s’estalvien el que poden.

Així actuen al SAAS amb l’arribada del nou gerent, un economista per a qui les persones valen menys que un tros de paper de water, o almenys això és el que vol demostrar per fer-se el dur i el pitjor és que gent que semblava educada li segueix el joc i es converteix en més mal educada que ell. Per això fa anys jo ja parlava del departament de Recursos Inhumans del SAAS i per això continuo dient que al SAAS no hi ha recursos humans ni res que s’hi assembli.

Les coses funcionen així:

A la una del migdia quan ja marxes a dinar et demanen si et pots quedar un moment, el responsable del recursos inhumans et presenta un notari, un altre que ha vist que es pot folrar fent el paper de venut per un tros de pa, però, si així menja a final de mes…. Et quedes de pedra, el notari et lliura una carta on consta que estàs despatxat i que firma l’economista acabat d’arribar, que no et coneix de res i que s’ha empassat el que li han dit aquells que han de salvar el coll passi el que passi o que pel cognom que porten saben que ningú els dirà res. “Són del partit de tota la vida”.

A tu no et poden pagar el salari però sí que poden pagar un notari que doni fe que et despatxen. Quins collons tenen! I quin ridícul!

Total, deu minuts més tard tens la liquidació davant teu. Si us hi trobeu, reviseu-la, normalment està malament i no és a favor vostre.

Com és lògic demanes poder recollir les teves coses del lloc de treball. Impossible. “Ja no ets de l’empresa” diuen. Amb sort, després de discutir i amenaçar, t’acompanyen a veure què agafes i no et deixen sol en cap moment, has passat de ser un treballador a ser un presumpte cabronàs que pots fer allò que mai has imaginat. Et tracten de la manera més humiliant que saben. Ja no ets ningú per a ells ni ho has sigut mai, però ara ja t’ho poden fer sentir.

Com deien abans, de porc i senyor se n’ha de venir de mena. Està clar d’on venen aquest ramat de nous polítics que no han treballat mai, que s’han trobat la fortuna feta pels seus pares i que ells ara han de dilapidar passant per sobre de qui sigui.

Aquesta és la honradesa de la que feien gala durant la campanya electoral? Tots els nous directors posats per ells son iguals que el que jo no he conegut i que m’ha deixat sense feina ni ofici ni benefici? Estem arreglats si gentussa així volen salvar el país. Potser salvaran els números però enfonsaran les persones.

Només una darrera cosa. Costen molt els cursos d’educació? Gràcies Toni, gràcies Cristina. Enhorabona i que no tardi a passar-vos alguna desgràcia laboral com la meva multiplicada per mil. Ho demanaré tota la resta de la meva vida. Em fa vergonya ser andorrà.

Fèlix Canet

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare
Salvador Borràs Nogués, Maria Jose Torres, Espe Somoza d'Adrán han dit a FaceBook que els agrada aquest article

Comments

És més car fotre la gent al carrer amb educació? — 4 comentaris

1. Si això és el pa nostre de cada dia, apostem per explicar-ho públicament en mitjans com aquest. Perquè almenys tot se sàpiga. O és que ja no val res treballar 14 anys continuats en una mateixa empresa?