Enxarxats

Les xarxes socials han esdevingut, es vulgui o no, una de les corretges de transmissió més importants del coneixement del nostre segle. De la informació ja ni en parlem. És la principal.

A casa nostra aquest efecte “innovador”, poc a poc, va agafant embranzida. Davant les reticències a la innovació que, com a identificador genètic del poble andorrà, formen part de la nostra peculiar cultura, l’avenç del que jo anomeno “enxarxament” no té aturador.

Com tot en aquesta vida, hi ha una cara positiva i una de negativa. O diverses de cada si s’escau.

Davant les facetes positives que presenta la xarxa com a instrument de promoció cal, de vegades, trobar aquella que és més adient a cada proposta. No és tasca facil, ja us ho dic.

Malgrat tot, i com sovint succeeix a la vida real, en contraposició a la vida virtual que gairebé tots portem paral.lelament, les opcions més senzilles, simples i diàfanes solen ser les que millors resultats proporcionen.

A l’hora de fer us de les eines que la xarxa ens proporciona, si escollim les que realment sabem utilitzar o dominar amb més confiança, ja tindrem una gran part dels objectius assolits.

Vull emprar aquesta introducció per posar de relleu una iniciativa que s’ha engegat a la xarxa per tal de promocionar Andorra amb una opció molt útil i alhora molt senzilla: fer arribar una sol.licitud als màxims responsables de Google Inc. per tal que al seu universalment reconegut cercador, Google, faci aparéixer un doodle a la seva pàgina principal.

Està demostrat que aquesta, a primera vista, “ximpleria” no ho és en absolut. El nivell de penetració dels doodles de Google és immensament profund. Arriben a més de 3.000 milions d’ordinadors connectats a la xarxa. Només cal imaginar el nombre de persones que veuen al mateix temps un mateix missatge promocional. Els directors de màrqueting i publicitat de qualsevol empresa o institució vendrien llur ànima al diable per assolir una petita part d’aquest pastís. El target en diuen. I pel target maten!

Aquesta idea, per senzilla i simple, o perquè potser no és de consideració per a aquells que maneguen pressupostos promocionals de milions d’euros, no ha estat, fins ara, tinguda en compte. Prefereixen gastar, alguns en diuen malbaratar, recursos en diversos “disbarats” que, un cop “fets els comptes”, no es tradueixen en retorn positiu del que anomenen, malament, inversió.

Personalment demano que “invertiu” un parell de minuts en signar la petició de poder disposar d’un doodle a Google que faci que Andorra sigui punt d’atenció per a milers de milions de persones. Ja ho deia Mies Van de Rohe: Menys és més. Un petit doodle pot ser una gran sorpresa.

Aquí teniu la “clau” d’aquesta petita-gran iniciativa:

http://www.change.org/es/peticiones/larry-page-eric-e-schmidt-sergey-brin-nikesh-arora-de-google-inc-incluir-un-doodle-propio-para-andorra-2?share_id=NCwuBOBgrh&utm_campaign=petition_creator_email&utm_medium=email&utm_source=share_petition

Enxarxeu-vos i signeu. No té cap cost.

 

Josep Martínez

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*