Gastronomia: La col, una verdura vitamínica, amb alt contingut en aigua

La col és una verdura de la qual destaca el contingut en vitamina K. Aquesta vitamina destaca per repercutir beneficiosament en la bona coagulació de la sang i en el bon metabolisme dels ossos.

També destaca per la riquesa en vitamina C, A i E, components antioxidants que ens protegeixen davant els radicals lliures. A la vegada, la col és un aliment amb molt poques calories -25 calories per cada 100 grams- i, a la vegada, amb una molt alta proporció d’aigua -92,15 grams per cada 100-. Aquest binomi es tradueix en un aliment indicat en la nostra dieta diària i també per a les persones que volen seguir una dieta d’aprimament.

Juntament amb la proporció d’aigua, s’ha d’esmentar l’alt contingut de potassi, un minera que afavoreix l’eliminació corporal de líquids. La col també és un bon transmissor de vitamina B i d’àcid fòlic, la qual cosa la converteix en un aliment interessant per al bon funcionament del sistema nerviós.

D’altra banda, tot i els beneficis d’aquesta verdura, un consum en excés pot actuar com a inhibidor en l’absorció del ferro. Un cop més, la mesura en el consum és la clau per a aprofitar tots els beneficis dels aliments que consumim.

La col és un aliment que es pot menjar bullit o cru, en amanides. Si optem per la primera opció, hem de tenir en compte que un excés de cocció repercuteix directament en la qualitat de vitamines del producte resultant. D’altra banda, si el consumim cru, en amanida, hem de tenir en compte que un excés de consum pot repercutir en una lenta digestió.

Per Redacció Tot Granollers / ACPG – Redacció

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*