Justícia? Quina?

Deia, fa anys, en Ricard Fité quan era raonador del ciutadà, que un país amb la justícia lenta era un país sense justícia. I això està gravat en un programa de “l’altra cara de la lluna”.

Doncs bé, un ex propietari d’uns grans magatzems d’aquí Andorra em deu uns diners que es nega a pagar. Portat davant la justícia pel procediment de cobrament ràpid per petita quantia, fa un any que té sentència que l’obliga a reemborsar la quantitat que em deu. Com que resulta que es declara insolvent ja que no té res a nom seu, ningú, es veu, el pot obligar a pagar. La justícia sap que aquest senyor te una col·lecció de cotxes antics amb els quals podria ben bé pagar els seus deutes i més encara, però com que deu diners a moltes més persones que a mi, jo soc el pobre desgraciat que s’ha de posar a la cua i ja veurem si mai els cobraré. L’ordre d’embargament està dictada però ningú té el que s’ha de tenir per executar-la. Més d’un el protegeix, ja se sap, entre andorrans es pot ser molt dolent però es protegeixen sempre.

Quina vergonya! Estafar a tots els teus amics abusant de la confiança que et teníem, viure del que ens robes a nosaltres i passejar-te per tot arreu amb la cara alta perdonant-nos la vida quan ets tu qui tindria d’estar amagat sota terra amb la cara vermella de la vergonya que hauries de tenir.

M’ho van dir que no eres de fiar i jo vaig seguir confiant en tu, ara però, quan sento el teu nom, no entenc que no t’hagin fet una cara nova o que encara estiguis aqui passejant com si no passés res.

Vas menysprear la teva dona, encara que la paraula no sigui aquesta exactament, i et vas quedar sense, les filles et van abandonar en el seu moment, has anant perdent els amics per abusar també d’ells, i ara, desitjo que no tardi gaire, et deixaran sense la teva col·lecció de cotxes.

Vas tenir tot el poder a les teves mans i el teu orgull no et va permetre mantenir-lo, ni mare ni germans et parlen. Amb qui parlaràs quan el darrer amic marxi del teu costat? Sol, estàs sol i et penses encara que ets el centre de l’univers. Fins quan et durarà aquesta bogeria?

Fèlix Canet

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare
Montse Pasqual, Marta Llardén Pujol han dit a FaceBook que els agrada aquest article

Comments

Justícia? Quina? — 5 comentaris

1. Si amb les dades que ja he donat no saps de qui parlo, o no ets d’Andorra o no coneixes el país. Ja sense posar noms he tingut massa problemes, imagina si els dono clars i catalans, ja estaria fent companyia a altres que ja no hi son.

2. No cal donar noms, amb les pistes que ja he donat has de saber de qui es tracta. Ex propietari d’uns “Grans Magatzems d’Andorra”, conegut per problemes amb les dones i que està sol. N’hi ha gaires així? Jo només en conec un

3. Benvolgut Fèlix.
    Em sorpren, no la teva denúncia, sino que algú com tu, que, per recorregut personal i professional, està educat en dir les coses clares, no ens facis partíceps de l’dentificació completa d’aquest individu del que parles.
    Potser si perdessim aquesta por a assenyalar amb llum i taquígrafs aquells que no mereixen conviure entre nosaltres, els mateixos, i els que els secunden, no tindrien la bul.la amb la que es pasegen tan ufanosos pel carrer.
    Conéixer les seves malifetes, conegudes per gairebé tothom, no és suficient. Calen noms i cognoms.
    Ens ho dius, si et plau?

4. No expliques rés que no sapiguem. La justícia només funciona per a quatre. Els altres que es fotin.Les probes:Embarguen ATV i al deutor de 1,8 milions i mafiós no l’hi passa rés tot i amenaçant al Govern.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*