El comerç andorrà haurà d’afrontar el repte d’adaptar-se a la revolució 4.0

El  comerç d’Andorra haurà d’afrontar el repte d’adaptar-se a la revolució 4.0. Els ponents de les jornades Inntec 2017, que organitza Actua, creuen que el país té la capacitat per adaptar-se a les noves tendències. La primera part de la sessió de treball d’aquest dimecres ha estat dedicada al turisme i al comerç. El director d’Innovació i Desenvolupament de Negoci d’eBay, Jorge Herrero, ha afirmat que “el repte per saber reciclar-se rau en l’adaptació. Saber on són els consumidors”. Jordi William, de BCN Turisme, creu que la marca Andorra està consolidada i que no li serà difícil fer el canvi”. També han intervingut el ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, que ha explicat els projectes en què estan treballant i el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, que ha recordat les accions que s’estan duent a terme i les que s’efectuaran en el futur.

El comerç andorrà s’haurà d’adaptar a la revolució 4.0. És un repte que està en condicions d’assumir perquè té un bon posicionament, bons productes i bons preus. Aquesta és la conclusió de l’apartat de turisme i comerç de les Jornades Inntec 2017 que, amb l’organització d’Actua, es fan aquest dimecres i dijous al Centre de congressos d’Andorra la Vella. El director d’Innovació i Desenvolupament de Negoci d’eBay, Jorge Herrero, ha afirmat que “el repte per saber reciclar-se rau en l’adaptació. Saber on són els consumidors. Si és a Internet, doncs s’ha d’anar cap allà”. Herrero ha descrit quines seran les tendències que configuraran el comercç del futur. La primera és l’esclat de la intel·ligència artificial, cosa que permetrà que tots els usuaris rebin recomanacions totalment personalitzades. Hi haurà, segons Herrero, la consolidació de la realitat virtual i augmentada, malgrat que encara no està clar si s’aplicarà en ulleres o en els telèfons mòbils. També s’estan implantant el comerç global i una sostenibilitat més gran que es tradueix en la compra i venda d’articles de segona mà i l’economia col·laborativa amb casos com el de compartir cotxe i empreses com Blablacar.

Les jornades han estat inaugurades pel ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, qui ha destacat el paper d’Andorra com un país on provar noves tecnologies. Ha fet un balanç dels projectes del seu ministeri com la mobilitat intel·ligent, la plataforma de pagament o l’energia solar. El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha recordat les accions que du a terme l’organisme i ha apostat pel màrqueting segmentat i per treballar a través del component emocional amb la finalitat de millorar les vendes. Un aspecte, aquest últim, al qual s’ha referit un altre dels ponents, Jordi William, de BCN Turisme. Creu que la marca Andorra està consolidada i que no li serà difícil fer el canvi per poder adaptar-se a les noves tendències.

L’objectiu de les jornades és fer un recorregut, a través de les ponències i les taules rodones, per conèixer les oportunitats que ofereixen la innovació, la tecnologia i la digitalització. El programa s’estructura en sis eixos temàtics que compten amb la participació de quaranta experts.

ANA

TOTES LES NOTÍCIES