La banca tradicional superada

La  meitat dels bancs espanyols (50%) espera eliminar les interaccions personals dels seus serveis de banca minorista a la propera dècada. El principal motiu, la ràpida evolució en el comportament i expectatives dels clients, que fan que els serveis de banca tradicional estiguin quedant obsolets.

Segons un estudi d’Avanade, nou de cada deu (90%) dels decisors i responsables d’IT pertanyents al sistema bancari espanyol reconeix que els mètodes de banca tradicional estan veient superats per la competència disruptiva de nous actors. Una mica més de la meitat (53%) admet que ja estan afrontant un escenari de major competència a causa de les startups de fintech, encara que també afirma que la major amenaça per mantenir la seva quota de mercat i rendibilitat a llarg termini la representen companyies com Amazon, Google i Facebook.

Pràcticament tots (97%) dels enquestats a Espanya admeten que estan posant-se al dia per oferir l’experiència digital innovadora i personalitzada que els seus clients demanden. La mateixa proporció (97%) està d’acord en que per seguir sent competitius la seva organització necessita invertir més en millorar l’experiència del client, entre la qual inclouen:

Millorar la personalització de l’experiència del client (90%)

Proporcionar una experiència més transparent a través de múltiples canals (50%)

Tancar algunes o totes les sucursals físiques i convertir-se en 100% digitals (13%)

Sabedors de la cursa que han de lliurar per mantenir un paper rellevant en el sector, els responsables IT espanyols creuen que la seva supervivència depèn de la rapidesa amb la qual puguin assignar recursos a projectes digitals amb els quals satisfer les creixents demandes del consumidor. No obstant això, tot i que situen la inversió en noves tecnologies com a principal prioritat estratègica, els enquestats constaten que la necessitat de mantenir els sistemes ja existents -que suposen el 14% del pressupost anual de IT- fa pràcticament impossible destinar més diners a noves tecnologies que impulsarien el negoci.

Sobre aquests resultats, Javier Ochoa, Director de l’Àrea de Tecnologia Aplicada de Avanade Espanya, declarava: “Els responsables dels bancs europeus són molt conscients dels reptes que han d’afrontar per connectar de nou amb els seus clients, però la dependència dels sistemes informàtics que han desplegat durant els últims 40 anys suposa un fort llast que alenteix la seva evolució. Mentrestant, els nous jugadors, tant les fintech com els gegants tecnològics, segueixen avançant”

Gairebé tots els enquestats a Espanya (97%) creuen que la modernització dels sistemes informàtics de la seva organització els ajudaria a seguir el ritme dels seus competidors digitals, reduiria els costos operatius i aplanaria el camí per a futures inversions, proporcionant-li així un avantatge competitiu.

“Els bancs han de desterrar les antiquades formes de gestionar el seu negoci i invertir en tecnologies que permetin als seus empleats oferir un servei més personalitzat i mantenir una relació més transparent amb els clients a través de tots els canals possibles. La modernització dels sistemes informàtics és la pedra angular del nou enfocament que els bancs han d’abordar per assegurar el seu futur. I la majoria reconeix que per dur realment a terme aquest canvi necessitaran de l’ajuda de proveïdors externs”, afegia Ochoa.

Avanade recomana als bancs una aproximació al món digital en tres fases:

Modernitzar els antics sistemes informàtics: Abordar el desafiament que suposa la modernització dels sistemes IT antiquats i donar el pas cap al Núvol. Això permetrà als bancs assolir l’agilitat que requereixen les seves actuals plantilles.

Optimitzar les operacions: Retallar els costos operacionals apostant per tecnologies de machine learning, models predictius i l’automatització robòtica de processos (RPA), així com invertir en eines que millorin l’eficiència dels empleats i permetin un millor servei al client.

Reimaginar l’experiència del client: Crear experiències per al client digitals, rendibles, úniques i ràpides d’implementar, que es basin en l’anàlisi prèvia de la informació.

Per Tecnonews / AMIC

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*