Cinc errors que cometen les empreses en la seva transformació digital

El  procés de transformació digital d’una empresa tradicional suposa treure el màxim profit en tota la seva cadena de valor de les oportunitats que ofereixen les solucions digitals. No obstant això, són moltes companyies les que no són ben dirigides en aquest procés i no fan una transformació real. Jordi Damià, director del “Digital Business Global Màster” i del “Digital Business For Executives program” de Zigurat analitza els cinc errors més comuns que es cometen en aquest canvi.

No incorporar les eines digitals en tot tipus d’entorns

Per dur a terme una veritable transformació digital cal que la incorporació de les eines digitals de gestió sigui en tots els entorns, tant en el tradicional, com en el mercat digital. Moltes companyies les apliquen només en el digital.

Adaptació parcial

En el canvi cap al digital, algunes empreses adapten o examinen únicament els processos de determinats departaments, com, per exemple, només el de màrqueting o el de distribució. Una transformació digital, suposa revisar tots els processos per adaptar aquells on l’anàlisi cost-benefici ho suporti.

Comparar-se amb una empresa que neix digital
Un altre dels grans errors que es cometen a l’hora d’abordar un procés d’aquest tipus és comparar a una empresa tradicional amb una que, de naixement, ha estat digital. La metodologia per crear una empresa digital de nou és radicalment diferent a la metodologia necessària per canviar un negoci.

No tenir en compte totes les dimensions de la companyia
Una veritable modificació del model de gestió implica normalment un canvi de processos, persones, recursos i tecnologies. No es poden plantejar models que, com a mínim, no revisin la necessitat de canvi de cadascuna d’aquestes dimensions.

No comptar amb professionals experimentats
Tot procés de canvi suposa molt més que l’aplicació d’una metodologia, ja que com sempre l’excel·lència està en conèixer i anticipar els riscos i incidències que puguin aparèixer. En aquest punt, l’experiència del consultor / formador és molt important per garantir l’èxit de la formació o de la implantació. L’òptim és comptar amb els serveis de professionals que puguin acreditar experiència en algun procés complet de transformació.

Per Tecnonews / AMIC

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*