L’estrès postvacacional

La  incorporació a la feina després de les vacances i l’adaptació a un nou ritme de vida pot derivar en estrès. Per superar o prevenir aquest període d’adaptació d’una manera més ràpida Unipresalud recomana les següents pautes de conducte:

• Descans abans de tornar a la rutina. S’aconsella no allargar les vacances fins al dia anterior de començar a treballar.

• Hora de son i saber relaxar-se. Dormir el suficient, una mitjana de vuit hores, i practicar la relaxació.

• Conèixer els límits. Saber seleccionar les activitats prioritàries quan no es pot fer tot.

• No analitzar contínuament els problemes o les alternatives: això produeix ansietat.

• Deixar la feina a la oficina (tant papers, com preocupacions). Saber desconnectar proporciona benestar durant les estones lliures. 

• Exposar-se a poc a poc a les situacions a les que es té pànic. Aprendre a dir no, ser sociable, delegar, demanar ajuda, etc.

• Petita pausa per al dinar. Convé utilitzar el temps de dinar com a moment de descans i aprofitar-lo per a fer vida social o familiar.

• Esport i oci. La pràctica d’algun esport ajuda a la relaxació. També convé fer alguna activitat d’oci.

• L’agenda. Començar la feina a poc a poc i a ser possible pel més agradable.
Font: 

Bcnpress Comunicación

Per Redacció / AMIC – Tot Sant Cugat

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*