Temps de raïm, temps de salut

Com   cada setembre torna la temporada de raïm, que s’allargarà fins a finals d’any. Es tracta d’una fruita pròpia dels països càlids i tropicals, que té diverses espècies que bàsicament es divideixen en dues varietats: el raïm verd i el negre. Cada varietat aporta nutrients i propietats diferents, així que és important saber com ens pot beneficiar cada tipus de raïm.

D’una banda, el raïm negre té un alt contingut en fenòlics, radicals lliures i antioxidants, una mescla que pot ajudar a prevenir el càncer. Conté antocians, tanins i flavonoides, que són vasodilatadors i, per tant, contribuiran a millorar el funcionament del nostre sistema circulatori. També té propietats antivirals i antibacterianes a més d’àcid fòlic, molt beneficiós per les dones embarassades, especialment els primers mesos. Cal assenyalar, però, que degut al seu alt contingut de sucres no és convenient que les persones diabètiques consumeixin raïm negre.

D’altra banda, el raïm verd és més fàcil de trobar durant gairebé tot l’any. A diferència del raïm negre, el verd conté menys sucres i és més baix en grasses. Tampoc té colesterol ni sodi, per la qual cosa garanteix un bon funcionament de ronyons, fetge i intestins. Contribueix a la prevenció de l’Alzheimer, el càncer de colon i de pròstata gràcies als potents antioxidants que es troben en aquesta fruita. Per últim, el raïm verd també millorarà el nostre sistema ossi a través de la vitamina K i la vitamina B1.

Per AMIC
 

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*