Convertir-se en superhomes

Les  noves tecnologies, com la Robòtica, la Intel·ligència Artificial, la realitat virtual, la impressió 3D o la realitat augmentada, estan resultant claus en l’evolució dels processos i tractaments relacionats amb la salut. Les aplicacions basades en aquestes tecnologies són, a més, cada vegada més accessibles per a un nou consumidor, que les veu com un mitjà per millorar les seves capacitats físiques i cognitives.

F5 Networks, companyia líder en la seguretat de les aplicacions i en el desenvolupament de solucions Cloud, ha presentat recentment les conclusions del seu informe “El futur de les aplicacions”, una investigació duta a terme en 25 països de la zona EMEA per la companyia The Foresight Factory, que inclou també opinions d’experts i empresaris dels sectors de l’Automatització, la Biomètrica i les Tecnologies de la Informació, i en el qual s’analitza com l’evolució de les aplicacions canviarà baix la nostra manera de viure i treballar en un futur pròxim.

Així, segons aquest informe, al 64% dels millennials espanyols li agradaria comptar amb una aplicació cognitiva que l’ajudés a entendre l’impacte que la seva dieta actual tindrà en la seva salut futura. D’altra banda, a prop del 50% li agradaria poder comptar amb una aplicació que millorés les seves capacitats físiques, com unes lents de contacte que li permetés veure en la foscor.

L’interès per les aplicacions orientades a millorar les capacitats físiques ve per un sentiment generalitzat de “no estar aconseguint el meu màxim potencial”, cosa que afirma el 58% dels espanyols (entre 16 i 64 anys) entrevistats, percentatge que puja al 64% dels millennials de la zona EMEA. Igualment un 71% dels consumidors d’EMEA afirma sentir una necessitat de viure noves experiències, el que segons l’estudi portarà a la creació de “realitats personals” a través d’aplicacions basades en tecnologies de Realitat Virtual.

Segons l’informe de F5, “el desig de millorar el rendiment personal no és res de nou. No obstant això, l’evolució dels avenços tecnològics, com implants intel·ligents, tractaments derivats de l’anàlisi de l’ADN, pròtesis d’alt rendiment i neuropròtesi que ajudin a millorar facultats com la memòria, proporcionen a la societat oportunitats sense precedents per millorar les seves capacitats” .

En uns pocs anys la tecnologia es convertirà en una extensió del nostre propi cos. Es preveu que, a mitjà termini, els implants de dispositius seran cada vegada més populars, permetent a les persones realitzar activitats quotidianes de forma diferent, com obrir el seu cotxe o casa amb un simple moviment de mà, sense necessitat d’utilitzar les claus.
 
Un clar exemple és Neil Harbisson, que ha participat activament en la realització d’aquest informe. El cofundador de la Fundació Cyborg té implantada una antena en el seu crani que li permet percebre colors visibles i invisibles, com els infrarojos i ultraviolats, a través d’ones sonores. Mitjançant l’antena, Harbisson també pot rebre imatges, vídeos, música o trucades telefòniques directament al seu cervell a través de dispositius externs com telèfons mòbils.

L’informe de F5 subratlla la ràpida transició cap a una societat digital centrada en les aplicacions, i afirma que el futur serà protagonitzat per aplicacions cognitives, que no només oferiran a l’usuari un servei altament personalitzat i en temps real, sinó que també oferiran capacitats predictives i preventives en un ampli espectre d’activitats corporatives i de consum.

Álex López, director general de F5 Networks a Espanya i Portugal, afirma que “la realitat que ens presenta l’informe” El futur de les aplicacions “planteja reptes legals i ètics que caldrà superar amb la col·laboració d’administracions públiques i empreses. Així mateix, un dels principals desafiaments tindrà a veure amb la seguretat. Si fins al moment els ciberatacs van dirigits a màquines, en un futur pròxim l’objectiu seran les persones, el que pot comportar conseqüències desconegudes fins al moment”.

Per Tecnonews / AMIC

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*