El 80% de les avaries en smartphone es poden arreglar en menys de 30 minuts

A  dia d’avui els consumidors prefereixen reparar el seu mòbil abans de comprar-ne un altre i realitzar una nova inversió. La rapidesa en la reparació és fonamental. El 80% de les reparacions es poden fer en mitja hora o una, depenent de la dificultat de la mateixa. En general, aquest servei no sol allargar-se més de 72 hores. Les reparacions més comuns són el canvi de pantalla i bateria, les errades en els connectors de càrrega o, si no el terminal mullat, especialment a l’estiu. Aquests són algunes de les dades extretes de l’informe sobre reparacions de dispositius mòbils a Espanya, elaborat per l’empresa de reparacions Fix, col·laboradora del grup holaMOBI telefonia global.
 
Els dispositius amb un major índex de reparació són els smartphones d’alta gamma, ja sigui Android o Apple, els quals representen el 87% del total de telèfons mòbils. Entre els dispositius més fàcils de reparar es troben LG G5, Google Pixel o iPhone 7. Tot i que els smartphones s’han convertit en els dispositius més reparats -per sobre de l’ordinador de sobretaula- també destaca un elevat índex de reparacions de tauletes, principalment iPad, i ordinadors portàtils amb sistema operatiu Windows.
 
Pel que fa al preu del servei de reparacions, el cost mitjà és de 30 euros, segons les dades extretes de l’informe realitzat en l’últim any. Això varia en funció de la complexitat o el cost del recanvi. “A dia d’avui són molts els usuaris que posseeixen mòbil i prefereixen trobar una solució ràpida i econòmica, abans de desemborsar de nou una gran despesa”, explica Eric Orwall, responsable tècnic de Fix.
 
D’altra banda, com a dada diferenciadora destaca que el 47,8% del total d’aquest tipus d’incidències es produeix a l’estiu. Això es deu principalment al fet que en aquesta època de l’any els Smartphone estan més exposats a perills com la humitat i les altes temperatures a les platges i piscines; aquestes situacions provoquen fissures a la pantalla, avaries causades per l’aigua a la targeta interna o en l’altaveu, entre altres raons per les quals els usuaris es veuen obligats a anar a un centre.
 
Pel que fa al perfil del client que acudeix a reparar el dispositiu, no es conclou un paràmetre distintiu. “Pot ser qualsevol persona amb una edat compresa entre els 20 i 50 anys, independentment del sexe”, afegeix Orwall, que ressalta la importància de la qualificació dels professionals en el sector de la reparació. “És habitual veure males praxis en aquest mercat, sobretot per la manipulació inadequada dels mòbils per part de tècnics inexperts o poc professionals. És per això que volem evitar que això es produeixi a les nostres botigues, tant d’holaMOBI com en les de Fix”.

La confiança generada en el desemborsament de reparacions es deu a l’alta qualificació i l’experiència. “A Fix els treballadors han realitzat milers de reparacions de tot tipus de terminals. Gràcies a això, coneixen els tecnicismes i problemes relacionats amb tots els models de Smartphone i tablets”, afirma el responsable tècnic.

Per Tecnonews / AMIC

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare
Carina Pinto Dias, Demelsa Azzopardi, Edgar Martins han dit a FaceBook que els agrada aquest article

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*