Gérard Martínez assegura que per cada euro públic invertit en l’Ultra Trail hi ha una despesa de 14 euros

El  director de cursa de l’Andorra Ultra Trail Vallnord, Gérard Martínez, ha reaccionat aquest dijous a la pregunta formulada pel grup liberal en relació al finançament públic de l’esdeveniment. Martínez assegura que no es tracta d’una subvenció sinó d’una acció de patrocini, que com a tal té un retorn, i ha lamentat que el conseller Ferran Costa no s’hagi interessat pel seu impacte econòmic. Per aquest motiu, ha donat a conèixer les xifres de l’edició del 2016, quan la iniciativa va rebre 225.215 euros de finançament públic, mentre que els corredors estrangers van fer una despesa al país de més de 3,2 milions d’euros, amb 19.788 pernoctacions. Així, per cada euro públic invertit hi ha hagut una despesa de 14 euros, a banda dels gairebé 176.000 euros que va recaptar el Govern en concepte d’IGI fruit d’aquesta despesa. 

Gérard Martínez ha volgut respondre al conseller general liberal Ferran Costa arran de les “nombroses reaccions” que han rebut per part dels voluntaris, dels membres de l’equip i d’alguns patrocinadors privats. Així, el responsable de l’Andorra Ultra Trail ha assegurat que el finançament públic de l’esdeveniment és una acció de patrocini i no una subvenció “com sembla interpretar el senyor Costa”, de manera que “s’entén com una inversió que ha de retornar un rendiment”. Considera que per valorar aquesta acció cal analitzar l’impacte d’aquesta acció i d’altres de similars, de manera que Martínez considera que la pregunta, tot i ser perfectament legítima, “no respon als criteris d’objectivitat” que han de prevaldre en la valoració de les polítiques públiques.

Martínez tampoc entén perquè la pregunta es limita a l’Andorra Ultra Trail i no es fa extensiva a d’altres esdeveniments esportius, culturals o de lleure com el Tour de França, el mundial de BTT, les copes del món d’esquí, el Cirque du Soleil, entre d’altres. També qüestiona perquè el conseller general no s’interessa per l’impacte mediàtic de l’esdeveniment ni per l’impacte econòmic, tant del que els corredors gasten al país com la part que recupera el Govern amb l’IGI o Andorra Telecom amb les connexions generades.

Per tot plegat, el responsable de l’Ultra Trail ha assegurat que posarà a disposició del Govern tots els elements objectius d’aquesta novena edició, però ha volgut fer públiques les xifres de l’edició 2016, que va rebre un finançament econòmic públic de 225.215 euros. En contrapartida, Martínez destaca que els corredors van gastar al país 3,2 milions d’euros (14,4 euros per cada euro públic invertit), i que el Govern va recaptar 175.888 euros (el 78% de l’aportació pública) en concepte d’IGI.

Gérard Martínez també ha detallat que pel que fa a la promoció internacional, es van fer 1,1 milions de connexions a Internet en 73 països, es van difondre imatges per 6 canals internacionals de televisió, i que es va tenir presència en 53 mitjans escrits de 9 països.

ANA

7 comentaris

  1. GM segur que fa beneficis….. Com és un bon economista, segur que camufla els números al seu avantatge.D’entrada la seva dona i la seva filla treballen per l’organització i cobren un sou mensual.
    D’altra banda, la muntanya reventada de gent i de plàstics i de banderetes per una organització privada !!!!
    Potser sí que cal regular i mirar més d’aprop els números

  2. Una de les poques coses, que s’han fet bé a Andorra, els últims anys.
    Felicitats als organitzadors.

Comments are closed.

TOTES LES NOTÍCIES