Tipus d’estiraments

• Estàtic: consisteix a estirar en repòs, s’estira el múscul fins a una determinada posició i es manté durant 10 a 30 segons. Implica estirar fins al límit del que resulta confortable.

• Dinàmic: consisteix a estirar donant impuls però sense excedir els límits dels estiraments estàtics.

• Actiu: és un tipus d’estirament estàtic, consisteix a estirar usant el múscul antagonista sense assistència externa.

• Passiu: és un tipus d’estirament estàtic en el qual exerceix una força externa (company, fisioterapeuta…) sobre el membre que cal estirar.

• Balístic: és com l’estirament dinàmic però forçant els límits musculars. Es realitza de manera ràpida i amb rebots.

• Isomètric: és un tipus d’estirament estàtic en el qual els músculs implicats fan força en contra de l’estirament, es tensen els músculs implicats per reduir la tensió.

• PNF (Facilitació Neuromuscular Propioceptiva o FNP): és una tècnica combinació d’estirament estàtic i isomètric, consisteix en un estirament estàtic seguit d’una contracció isomètrica contra resistència des de la posició d’estirament, a continuació té lloc una relaxació seguida d’un nou estirament estàtic que incrementa el rang de moviment.

FONT: estiramientos.es

Per Redacció / AMIC – Tot Sant Cugat

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*