Kale, el superaliment de moda

També coneguda com col arrissada, el kale és el tipus de col del que últimament parla tothom. I el perquè cal buscar-lo en les seves extraordinàries propietats nutritives que li han fet guanyar l’etiqueta de “superaliment”. A més, es tracta d’un producte molt versàtil que es pot incorporar a tot tipus de plats, des d’amanides, passant per liquats o, fins i tot, guisats. Alguns supermercats s’han incorporat entre els seus productes, conscients de la demanda del producte, així que el kale no és tan complicat de trobar com abans i és molt més fàcil gaudir-ne dels avantatges que ofereixen les seves fulles verdes.

El kale destaca per aportar més ferro que la carn de vedella i més calci que la llet, i resulta molt beneficiós i aconsellable per les persones que segueixen una dieta vegana o vegetariana. A més d’això, és un aliment amb un baix contingut calòric (unes 49 per cada 100 grams), baix contingut de grasses saturades i de colesterol. També és una important font de fibra i vitamines, entre les que s’accentuen la vitamina C, amb propietats antioxidants i beneficiosa pel sistema immunitari; la vitamina A, que manté la salut ocular, de les mucoses i la pel; i la vitamina K, que contribueix a la salut òssia i a coagulació sanguínia normal.

Tal com hem dit, les maneres de cuinar i consumar kale són nombroses, però cal tenir en compte que com més cuinem aquest producte, més nutrients i propietats perdrà, per la qual cosa seria ideal consumir-lo cru per tal d’assegurar els màxims beneficis.

Per AMIC / AMIC

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare
Isaac Moreno ha dit a FaceBook que li agrada aquest article

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*