Cuida del teu cor menjant pèsols

Els  pèsols són un tipus de llegum, com les llenties, els cigrons o les faves, i com a tals, són rics en nutrients que aporten diversos i variats beneficis pel nostre organisme. El que més destaca d’aquest petit aliment verd és l’alta quantitat de proteïna vegetal que conté i resulta especialment indicat per dietes vegetarianes o veganes i altres dietes que no reben suficient proteïna a través de productes càrnics. A més, no aporten grassa i el seu contingut calòric és molt baix.

Si ens centrem en les vitamines i minerals que més abunden dins la seva composició, veurem que són rics en alfacarotè i betacarotè, així com altres antioxidants essencials per la salut en general, però especialment pel cor i el sistema circulatori, així com la salut ocular. La vitamina C, les vitamines del grup B i la vitamina K són les que aporten amb més quantitat els pèsols i això es tradueix en un bon funcionament del sistema nerviós i una millora de l’estat d’ànim.

Com que els pèsols són rics en fibra soluble, són un aliment ideal per persones amb problemes de digestió a la vegada que afavoreixen la reducció del colesterol i ajuden a regular els nivells de sucre en sang. Per últim, cal destacar que aquest aliment és una excel·lent font de manganès i ferro, dos minerals imprescindibles pel nostre organisme i especialment indicats per combatre l’anèmia i per la regeneració de teixits.

Per AMIC

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare
Esther Planes ha dit a FaceBook que li agrada aquest article

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*