El reposacaps actiu

El  reposacaps es va crear com un element de luxe, però es va descobrir que resultava un element de seguretat molt important en cas d’accident. Per això el van començar a incloure de sèrie en tots els vehicles.

Es poden trobar diversos tipus de reposacaps: els més antics són els fixos o integrats en el seient, que només són eficaços per prevenir lesions si els conductors els han ajustat correctament; i els moderns són els actius per efecte de la col·lisió. 

El reposacaps actiu és un element de seguretat passiu que té la funció d’aturar el moviment brusc enrere del cap quan es produeix una col·lisió per abastament, de manera que evita lesions a les cervicals. És a dir, que prevé l’efecte fuetada cervical.

El reposacaps actiu va col·locat sobre una placa de pressió que hi ha en el respatller del seient mitjançant un dispositiu de molles. Així, quan el seient es mou o empeny l’usuari cap endavant amb més força de la que pot aguantar la molla, la placa es mou cap a enrere dintre del seient, provocant que el reposacaps es mogui cap amunt i cap endavant, de manera que subjecta el cap.

Però, perquè el reposacaps compleixi amb la seva funció, ha d’estar col·locat a una determinada alçada.

Diversos fabricants indiquen que l’alçada correcta s’aconsegueix quan la part superior del cap queda al mateix nivell que el reposacaps. A més, aconsellen que la distància entre el reposacaps i el cap no sigui inferior a 4 cm ni superior a 7 cm.

Per Red / AMIC – Tot Sant Cugat

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*