Com i quan fer estiraments

• Quan estirar-se: sempre quan acabeu de fer exercici; després d’escalfar, sobretot si l’esport que aneu a practicar inclou canvis de direcció i de velocitat (com el bàsquet, snowboard, tennis o squash); en qualsevol moment del dia, en la feina, durant l’exercici, quan us lleveu, abans d’anar al llit…; estireu, almenys, 3 o 4 vegades per setmana per mantenir la flexibilitat.

• Com estirar-se: escalfar sempre abans d’estirar; la manera adequada és amb una tensió suau i mantinguda; poseu atenció en els músculs que s’estan estirant: adaptar els exercicis a l’estructura muscular, flexibilitat, qualitats físiques i graus de tensió de cada persona.

• Com no estirar-se: no fer rebots (els estiraments han de ser relaxats i graduals); no estirar el múscul fins sentir dolor; no passar-se (si l’estirament és excessiu podem produir una contractura); no aguantar la respiració durant l’estirament.

• Respiració: ha de ser lenta, rítmica i controlada; si ens dobleguem cap endavant per estirar un múscul, espirarem mentre es fa aquest moviment i després, durant l’estirament, respirarem lentament; no s’ha de tallar la respiració mentre es manté la tensió del múscul; si aquesta posició impedeix respirar amb naturalitat és que no s’està relaxat (hem de disminuir la tensió).

Font:estiramientos.es

Per Redacció / AMIC – Tot Sant Cugat

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*