L’embaràs i l’activitat física

L’activitat física –en temps i forma adequades– està recomanada per a les dones embarassades, ja que no només pot ajudar a enfortir la regió lumbar sinó també a millorar el metabolisme, a controlar el pes i afavorir la capacitat cardíaca i pulmonar.

Malgrat això, i encara que estigui ben considerat moure’s durant la gestació, hi ha certs consells que caldrà tenir presents. En principi, haureu de seguir les indicacions dels vostre metge, tant en el que fa a alimentació, com pel que fa a exercicis. Generalment, el metge indicarà quina activitat i amb quina intensitat fer-la. 

Si fins al moment de quedar embarassada portàveu una vida sedentària, potser no sigui aquest el moment més indicat per començar. Com a molt, podreu caminar. Resulta que el cos, en el seu període d’adaptació a l’exercici, fa ús de recursos calòrics que el vostre cos necessitarà per al creixement i desenvolupament del nadó. En tot cas, consulteu amb el vostre metge.

En cas que sí empreneu l’activitat física, recordeu sempre: feu-ho amb calma. El millor serà organitzar un programa d’exercicis lleuger, amb poc pes i amb aeròbics també lleugers. Una cosa tan reconfortant com caminar, fer bicicleta… poden ser opcions adequades.

Mai feu moviments bruscos, ni aixequeu molt de pes, ni seguiu fins la fatiga. 

Organitzeu la vostra rutina amb moments de descans.

Font: www.vitadelia.com

Per Redacció / AMIC – Tot Sant Cugat

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*