Consells per enfortir l’esquena

Voleu evitar el mal d’esquena? Aleshores proveu alguns d’aquests exercicis bàsics per estirar i enfortir l’esquena i els músculs de suport. Si alguna vegada us heu danyat l’esquena o teniu altres problemes de salut, com l’osteoporosi, consulteu el vostre metge abans de fer aquests exercicis.

• Estireu-vos boca amunt amb els genolls doblegats i els peus recolzats en el terra. Amb ambdues mans, aixequeu un genoll i pressioneu contra el pit. Manteniu la posició 15-30 segons. Torneu a la posició inicial i repetiu amb l’altra cama. Torneu a la posició inicial i repetiu amb les dues cames a la vegada. Repetiu cada estirament dues o tres vegades, preferiblement una vegada al matí i una altra a la nit.

• Col·loqueu-vos sobre les vostres mans i genolls en el terra. Lentament deixeu que la vostra esquena i abdomen facin un enfonsament cap el terra. Després, lentament, arquegeu l’esquena, com si estiguéssiu tirant del vostre abdomen cap el sostre. Torneu a la posició inicial. Repetiu de tres a cinc vegades, dues vegades al dia.

• Seieu en una cadira sense braços o en un tamboret. Creueu la cama dreta sobre la cama esquerra. Recolzant el colze esquerre contra la part exterior del genoll dret, gireu cap a un costat. Manteniu la posició durant 10 segons. Repetiu en el costat oposat. Repetiu aquest tram de tres a cinc vegades en cada costat, dues vegades al dia.

Font: dietasefectivas.org

Per Redacció / AMIC – Tot Sant Cugat

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*