Cuidar els genolls

Són  molts els esportistes o persones aficionades a l’activitat física que pateixen o acostumen a patir de mal en els genolls, l’afecció dels quals és freqüent i pot reduir el rendiment i la qualitat de vida. Preneu nota dels següents consells per intentar evitar-ho. 

• El calçat 

Ja sigui que camineu o correu, haureu d’escollir el calçat amb cura: que sigui esportiu, adequat per a l’activitat física i amb el nivell d’amortiment necessari. Si teniu peu pla o, al contrari, cavo, no haureu de deixar d’utilitzar les vostres plantilles o el calçat correctiu. 

• La superfície 

Un altre punt important a considerar és no córrer o trotar sobre una superfície dura, tipus formigó o sobre la vorera, el millor serà optar per l’herba o per un altre lloc més apte i flexible, com pot ser una pista d’atletisme. També serà important anar augmentant la intensitat de l’entrenament de forma lenta i gradual. 

• L’escalfament no només prepara els músculs sinó que també permet lubricar i destravar les articulacions. Per últim, també es recomana fer exercicis de tonificació per enfortir els genolls, i després de cada sessió d’entrenament, dedicar uns minuts a l’estirament.

Font: www.vitadelia.com

Per Redacció / AMIC – Tot Sant Cugat

 

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare
Oscar Guasch Lago ha dit a FaceBook que li agrada aquest article

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*