Col llombarda: baix contingut calòric, grans beneficis

Per tots és sabut que les verdures i les hortalisses són fonts riques en nutrients i aporten una gran quantitat de propietats beneficioses pel bon funcionament del nostre organisme. Consumir aquests aliments al llarg de la temporada corresponent és garantia d’òptim sabor i textura així com uns beneficis que es maximitzaran si els productes són frescos, ecològics i no estan tractats amb productes químics i pesticides que poden malmetre la nostra salut.

Un exemple d’hortalissa d’hivern que, a més, és apta per a totes les etapes de la vida és la col llombarda i, de fet, els nutricionistes recomanen menjar-ne almenys una vegada per setmana. Amb el seu color morat com a principal característica, la col llombarda destaca per contribuir a la bona salut de la vista gràcies al seu poder antioxidant que també ajudarà a reforçar el sistema immunològic. D’altra banda, la seva propietat diürètica participa en l’eliminació de toxines del cos i, per tant, és molt recomanable en dietes depuratives i en persones amb malalties reumàtiques i artritis.

El seu escàs contingut calòric ja que sigui un aliment ideal per a persones amb obesitat o sobrepès i en dietes d’aprimament. És destacable també el seu alt contingut en seleni, un element que contribueix al bon funcionament del sistema circulatori i prevenir malalties cardiovasculars A més, si patiu de problemes estomacals o d’hipertensió, la col llombarda us pot beneficiar en millorar aquestes dolències. També se li atribueixen propietats anticancerígenes.

Per AMIC / AMIC

L'Associaciació de Mitjans d’Informació Comunicació (AMIC) integra més de 200 mitjans de premsa gratuïta impresa i digital.

WhatsAppFacebookTwitterGoogle+EmailPrintPrintFriendlyShare

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*