5 avantatges de contractar un mil·lènial

En l’actualitat, les generacions més joves, com els Millennials, són de les més afectades per la crisi, per la qual cosa hi ha una àmplia demanda d’ocupació. Són joves amb escassa experiència, però compten amb habilitats i capacitats que tant petites i mitjanes empreses haurien d’aprofitar. I és que els Millennials formen part d’una generació amb noves motivacions i idees sobre el treball que representen no només el futur de les companyies, sinó el mateix present.

De fet en l’actualitat, el gran desafiament de les startups, pimes i directius és esprémer al màxim aquest potencial en un nou entorn en plena transformació digital. No obstant això, segons dades publicades i recollides per Factorial, el programari de Recursos Humans per a empreses, el 40% dels directius a nivell mundial declaren tenir dificultats per trobar talent. L’escassetat de candidats disponibles i la falta d’habilitats “hard” o tècniques són les principals raons per les quals els directius no troben el talent adequat a les seves organitzacions.

Per això, des de Factorial expliquen els avantatges que suposa tant per a directius, startups i empreses contractar aquests nadius digitals. Potser per la crisi o per la seva joventut, els Millennials no siguin els candidats amb més experiència dins d’un procés de selecció, però sí presenten un perfil amb molts avantatges, entre les que destaquen:

Major qualificació
A la gent jove d’avui en dia no li falten títols universitaris, màsters o postgraus, i tampoc les ganes d’aprendre o aplicar-se. Per això suposen la generació més qualificada que ha existit i al contractar-les empreses es beneficiaran de tot aquest coneixement actualitzat i modernitzat.

Major implicació i superació personal
Pot resultar difícil cridar l’atenció dels Millennials, ja que tendeixen a focalitzar només en el que els interessa, però si aconsegueixes que se sentin còmodes en l’empresa es comprometran com ningú. Per a ells el presentisme és una cosa del passat, no li veuen el sentit a “escalfar el seient”, el que els interessa és fer bé la seva feina i aconseguir l’èxit professional. L’empresa que busqui atreure talent jove, ha de tenir molt present que les noves generacions volen sentir-se útils i que se’ls valori, i això no s’aconsegueix només amb un sou a l’altura de les seves responsabilitats, sinó amb un pla de desenvolupament professional dins de l’empresa, flexibilitat i fins i tot gaudir de beneficis socials.

Major adaptabilitat
La possibilitat de compartir coneixement que dóna Internet ha fet que els Millennials s’acostumin a buscar-se la vida per aprendre i investigar sobre tot allò que els desperti interès. Entre les seves característiques com a empleats destaquen la proactivitat, la versatilitat, i la capacitat de desenvolupar habilitats més enllà del que es demani en el seu treball, el que beneficia a l’empresa aportant un valor afegit i diferencial. Són gent acostumada als canvis i això fa que tinguin una manera més àmplia de veure les coses, distingint oportunitats i avantatges que altres podrien obviar.

Major domini de les tecnologies
No per res se’ls anomena també nadius digitals. El coneixement sobre noves tecnologies que la gent jove posseeix i l’ús diari que fan de dispositius mòbils i aplicacions els converteix en uns experts quan es tracta d’optimitzar temps i recursos, una mica del que tota empresa pot beneficiar-se. La transformació digital és encara una tasca pendent per a moltes empreses i contractar aquells que millor dominen i entenen les noves tecnologies és el millor mètode per assegurar que no es queda enrere.

Major innovació i creativitat
Com dèiem anteriorment, l’adaptabilitat i curiositat dels Millennials fa que siguin els candidats perfectes per dur a terme estratègies innovadores i creatives amb les que desmarcar-se de la competència i cridar l’atenció en un mercat cada vegada més competitiu.

Altres aspectes com la gran conscienciació mediambiental o la conciliació familiar fan que siguin perfils imprescindibles a entendre noves tendències i implementar-les a l’empresa.

TOTES LES NOTÍCIES