Les activitats d’estiu d’Encamp i el Pas de la Casa per a infants i joves d’entre 3 i 17 anys del Llaç d’Animació, l’Àrea de Jovent, que durant l’estiu són les activitats del 4×15, i les colònies Cortals han acollit un total de 1.600 inscrits. Els torns es van iniciar el 3 de juliol i finalitzaran el 7 de setembre per a donar pas a les activitats ordinàries durant el curs escolar que obren inscripcions el dilluns 4 de setembre.
El conseller d’Esports, Infància i Joventut, Xavier Fernàndez, ha fet una valoració “excel·lent” de les activitats d’aquest estiu que “han tingut molt bona acollida” i “una gran varietat d’activitats per a totes les edats”. Fernàndez s’ha referit a les colònies d’estiu “una vegada més hem esgotat totes les places disponibles” i ha assegurat que “l’alberg de la Baronia és un equipament ideal perquè les famílies tenen els fills al costat de casa i, alhora, gaudeixen d’un gran entorn natural”.
Pel que fa al detall dels inscrits, les activitats de l’Àrea de Jovent d’Encamp i la del Pas de la Casa han acollit 700 infants i 150, respectivament. Els espais del Llaç d’Animació han aplegat 350 infants a Encamp i 250 al Pas de la Casa. I les colònies dels Cortals han comptat amb un total de 150 joves tant d’Encamp com del Pas de la Casa.
Les setmanes d’estiu han inclòs diferents estades i activitats tant a la parròquia com a l’exterior. Per exemple, s’han fet sortides, entre d’altres, al Parc del Segre de la Seu d’Urgell i també a espais naturals i emblemàtics com els Cortals, les Bons, el pont tibetà d’Encamp o l’estany del Cubil (on han fet pesca sense mort), entre altres activitats.
A banda, els més grans han gaudit de les colònies a la Baronia als Cortals d’Encamp. Aquestes estades s’han dividit en tres torns i també han acollit excursions i activitats molt diverses, fent, per exemple, vies ferrades, senderisme, tir amb arc o un ascens al refugi de l’Illa, entre d’altres.
Les activitats d’enguany han girat al voltant de la intel·ligència artificial sota el lema ‘Pròxima parada, Encampolis!’. Cada setmana, els monitors han preparat diferents activitats amb l’objectiu d’estimular la imaginació dels infants i joves per a introduir-los en processos creatius relacionats amb el món de la intel·ligència artificial, ajudant-los així a desenvolupar la capacitat d’anàlisi i perspectiva respecte aquest entorn.
Fernàndez ha explicat que la temàtica d’enguany sobre la intel·ligència artificial ha permès “aprofundir sobre un tema de molta actualitat, tractat des de la perspectiva dels més petits, per a combinar aprenentatge i lleure, una de les premisses bàsiques de les activitats que organitzem”.